مغز سگ ها تمایل بیشتری به صدای زنانه نشان می دهد
یافته های یک مطالعه جدید نشان داد: سگ های خانگی ممکن است نسبت به صدای زنان حساس تر باشند. تجزیه و تحلیل اسکن مغز توسط محققان موسسه علوم اعصاب شناختی و روانشناسی و دانشگاه Eötvös Loránd نشان می دهد: سگ ها واقعاً وقتی با آنها صحبت می کنیم گوش می دهند. علاوه بر این، آنها این کار را به گونه ای انجام می دهند که به طرز عجیبی شبیه به نوزادان انسان است.
 
ببینید | تقدیر وزیرخارجه آمریکا از یک سگ زنده یاب در اوکراین!
آنتونی جان بلینکن در اوکراین برای تقدیر از سگ زنده یاب حضور یافت.
 
اصیلا شمس٬ دختری که در هرات از پول فروش نقاشی های خود به حیوانات خیابانی غذا تهیه میکند
یک دختر در ولایت هرات با فروش تابلوهای نقاشی اش به حیوانات خیابانی غذا می دهد. او بیش از دو سال می شود که از مکتب فارغ شده؛ اما به علت محدودیت های حکومت طالبان، نتوانسته که در امتحان کنکور شرکت کند. اصیلا شمس دو سال می شود که پس از محروم شدن از تحصیل، به نقاشی روی آورده است.
 
سازمان هواپیمایی : ورود حیوانات زنده به این اماکن ممنوع
سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق بخشنامه این سازمان در صورت همراه داشتن حیوانات زنده خصوصاً سگ باید به قسمت بار (cargo) شرکت‌های هواپیمایی تحویل داده شوند.
 
پس از گازگرفتگی سگ و گربه چه اقداماتی لازم است؟
هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار با گازگرفتگی و ایجاد زخم و خراش به انسان منتقل می‌شود. سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: از شهروندان خواستاریم در صورت آسیب دیدگی توسط سگ و گربه حتی به مقدار جزئی، به مدت ۲۰ دقیقه محل زخم و خراش را با صابون شسته و در اسرع وقت با مراجعه به مرکز بهداشت محل زندگی خود پیگیر امور درمانی مانند واکسیناسیون هاری باشند.
 
نجات مرکز نگهداری حیوانات و سگ‌های بلاصاحب از گزند آتش
در آذربایجان شرقی، حبیبه هراتی با بیان اینکه هیچگونه آسیبی به مرکز نگهداری حیوانات و سگ های بلاصاحب زباله گاه مرکزی تبریز وارد نشده است، گفت: این آتش سوزی در ساعات اولیه وقوع حادثه مهار شده است.
 
سگ ها چگونه شرایط روحی انسان را درک می کنند؟
تقریبا همه کسانی که با سگ ها سر و کار داشته اند به این موضوع اعتراف می کنند که این حیوان قادر است شرایط روحی صاحبش را درک کرده و بر اساس آن واکنش نشان دهد. به همین دلیل تیمی از دانشمندان تلاش می کنند که با بررسی نحوه و چگونگی این فرایند، دلایل آن را کشف کنند.
 
ورود به دانشگاه با حیوان خانگی!
یک دانشگاه آمریکایی اعلام کرد برای بهبود حال روحی دانشجویان، از این پس امکان آوردن حیوان خانگی آنها به دانشگاه را برای آنها فراهم می‌کند.
 
حیواناتی که در معروف‌ترین ارتش‌های جهان خدمت کردند
در مهم‌ترین نبردهای تاریخ از آنها کمک گرفته شده است. شاید بدون کمک آنها شکست دشمن امکان‌پذیر نبود. صحبت از تجهیزات نظامی نیست. هرچند توپ و تانک نقش مهمی در شکل‌گیری یک ارتش دارد اما مهم‌تر از آن سربازان یک ارتش است که حرف اول را در پایگاه‌های نظامی می‌زنند.
 
تولید اولین شامپوی گیاهی مخصوص حیوانات خانگی و محصولات دامپزشکی
بهره برداری از ساختمان مرکز رشد و فناور نوشهر روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار مازندران و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد. ساختمان مرکز رشد فناور نوشهر با در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در قالب پنج طبقه ساخته شده است.
 
ببینید | حرکت شگفت‌انگیز اپل برای کمک به حیوانات معلول!
اپل ویدئوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده است که در آن قابلیت های آیفون 14 پرو را برجسته می کند. این ویدئو نشان می دهد که چگونه لیدار آیفون 14 پرو بدن یک سگ را اسکن می کند تا 3DPets بتواند یک پایه پروتز را چاپ 3 بعدی کند.
 
پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و مبل با چند ترفند ساده
به همان اندازه که ما دوستان چهارپای خود را دوست داریم، از دیدن موهای آن ها بر روی فرش و مبلمان متنفریم. ریختن موی حیوانات طبیعی است و اگر شما تصمیم گرفته اید که سرپرست یک حیوان خانگی باشید، باید بپذیرید که موهای دوست پشمالوی شما می ریزد و این مسئولیت شماست که آن ها را تمیز کنید. در ادامه با معرفی بهترین ترفندها برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی مبلمان و فرش با راهنماتو همراه باشید.
 
اوتیسم در سگ ؛ آیا سگ ها دچار اوتیسم می شوند؟
براساس مطالعات انجام شده ، تشخیص اختلال طیف اوتیسم در حیوانات بر اساس دو معیار اساسی انجام می شود: ۱- اختلالات در ارتباطات اجتماعی و تعاملات زمانی که سگ را صدا می زنید، پاسخی به شما نمی دهد. گاهی به نظر می رسد اصلا صدای شما را نمی شنود. در برابر نوازش شدن و نگه داشته شدن در آغوش مقاومت می کند. به نظر می رسد ترجیح می دهد که به تنهایی بازی کند. به دنیای خودش پناه می برد.
 
(ویدئو) بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی در چین
انبوهی از ابزار‌های لوکس و پیچیده به نمایش گذاشته شده در بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی، گواهی بر قدرت مصرف کننده طبقه رو به رشد چینی از صاحبان حیوانات خانگی جوان و آگاه به فناوری است.
 
خانه‌ای برای تیمار حیوانات بی‌سرپرست
وقتی وارد بخش شدم مراقبت از یک گربه در حال انجام بود و پس اتمام کار، با دامپزشک جوانی به نام سیدجمال حسینی همکلام شدم، متولد سال ۱۳۷۱ دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دامپزشکی است. وی گفت: در این درمانگاه انواع خدمات به حیوانات اگزوتیک (با زیست مشترک با انسان و طبیعت) ارایه می‌شود که برخی از حیوانات خانگی دارای صاحب و برخی دیگر بی‌سرپرست یا بلاصاحب هستند.
 
نمایشگاه گروهی نقاشی «شهر حیوانات، رویای کودکانه» در نگارخانه بهارک برگزار می‌شود
به نقل از مشاور رسانه نگارخانه بهارک، نمایشگاه گروهی نقاشی «شهر حیوانات، رویای کودکانه» با کیوریتوری استاد نفیسه دولت‌آبادی، ساعت ۱۷ روز جمعه، ۲۷ مرداد ماه سال جاری در نگارخانه بهارک افتتاح خواهد شد. «شهر حیوانات، رویای کودکانه» به همت سرای محله ونک و با حضور ۲۸ شرکت‌کننده برگزار می‌شود
 
سازمان دامپزشکی از تولید داروهای گیاهی دامپزشکی حمایت می‌کند
معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: این سازمان از محصولات و مواد اولیه گیاهی جهت استفاده در ساخت داروهای دامی حمایت می‌کند. «حسن ویشته» در حاشیه بازدید از شرکت دارویی افزود: سازمان دامپزشکی کشور در راستای تحقق شعار سال که به عنوان رونق تولید و مهار تورم نامگذاری شده، از تولیدات بومی و ملی حمایت می‌کند.
 
نگهداری حیوانات خانگی سالم (پانسیون) در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دامپزشکی ممنوع است
مسئول واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از بررسی و کنکاش رعایت حقوق عامه شهروندان در اجرای بازدید های میدانی کارشناسان واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی مشهد از بیمارستان ها و مراکز درمانی دامپزشکی شهرستان خبر داد.
 
این فرشها مناسب صاحبان حیوان خانگی نیستند
نگه داری حیوان خانگی سختی های مختص به خودش را خواهد داشت. اگر دوست دارید حیوان خانگی بیاورید باید با کثیف شدن خانه و فرش خود کنار بیایید. یکی از عمده مشکلاتی که با وجود حیوان خانگی در منزل با آن مواجه خواهید شد شستشوی مکرر و مداوم فرش ها خواهد بود. شاید به فکر خرید فرشی مناسب برای حیوان خانگی افتاده پاشید پس اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال خرید فرش مناسب حیوان خانگی هستید و در خانه خود قصد نگهداری حیوان خانگی دارید باید این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب فرش هایی که مناسب حیوانات خانگی نیستند را به شما معرفی خواهیم کرد. چه فرش هایی برای نگه داری حیوان خانگی مناسب نیستند؟
 
این سگ عجیب حاصل مهندسی ژنتیک است!
تیمی از محققان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی اولین تراریخته جهان را مهندسی کردند؛ به این معنی که حاوی مواد ژنتیکی است که به طور مصنوعی به DNA موجود اضافه شده است.
 
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیوانات خانگی 2023 اعلام شدند
برنده اصلی این مسابقه جایزه نقدی 500 پوندی، یک کیف دوربین جدید از ThinkTank و یک جایزه سفارشی دریافت کرده است.
 
٥ نشانه افسردگی سگ‌های خانگی که نباید نادیده گرفت!
برخی نشانه‌ها حاکی از وجود افسردگی و بیماری روحی، در توله‌های پشمالو شما است که با دیدن این نشانه‌ها باید حتما به دامپزشک مراجعه کنید. رسانه هدهد در این مقاله چند مورد از این نشانه‌های افسردگی سگ‌ها را برای شما بازگو می‌کند. آیا احساس می‌کنید که سگ شما تا حدی احساس ناراحتی می‌کند؟ همه کسانی که از یک سگ نگهداری می‌کنند، دوست دارند که حیوان پشمالویشان همیشه خوشحال باشد، اما تشخیص علائمی که نشان می‌دهد توله سگ شما احساس غمگینی، افسردگی یا تنهایی می‌کند تا حدی دشوار است.
 
فواید و زمان عقیم کردن سگ
امروز می‌خواهیم در مورد فواید عقیم کردن سگها صحبت کنیم. گفتم فواید؟ نه. فواید کلمه‌ی صحیحی نیست. فواید برای حالتی بکار می‌رود که شما بهتر است کاری را انجام بدهید. گاهی وقتها اگر کاری را انجام ندهید، حسابی برایتان گران تمام می‌شود. پس کلمه‌ی فواید را خط می‌زنیم و به جایش می‌گوییم: ضرورت!
 
محکومیت شهرداری بندر امام به پرداخت 132 میلیون تومان دیه در حق کودکی که سگ گازش گرفت
دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی(ره) گفت: شهرداری بندر امام (ره) به پرداخت دیه درخصوص پرونده حمله چند سگ بی‌صاحب به یک کودک و آسیب به وی محکوم شد.
 
(ببینید) سگی که کودکان را از خیابان رد می کند
سگی که برای رد شدن چند کودک از خیابانی در گرجستان، مسیر عبور خودروها را مسدود کرد:
 
آموزش ساخت اسباب بازی سگ در خانه
معمولا قیمت اسباب بازی سگ این قدر گران است که شما را در خرید دچار تردید کند. در مواجهه با چنین تردیدی به خاطر بیاورید که برای سگ ها مارک و برند یا نو و کهنه اهمیتی ندارد و می توانید به جای صرف هزینه ای بالا برای تهیه اسباب بازی، خودتان دست به کار شوید و به سادگی چند وسیله بازی بسازید که تفاوت چندانی با آماده ها ندارد و همان کار را برای سگ خواهد کرد.
 
این سگ غول پیکر نامش در گینس ثبت شد!+ عکس
ماستیف انگلیسی یکی از بزرگترین سگ‌ها و به اعتقاد برخی منابع بزرگترین سگ جهان است که رکورد گینس را در هم در این زمینه در اختیار دارد.
 
چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زبان حیوانات را تفسیر و رمزگشایی کند؟
قلمرو شگفت‌انگیز هوش مصنوعی (AI) به‌طور مداوم افق‌های خود را گسترش می‌دهد و جنبه‌های مختلف زندگی ما را متحول می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی پیشرفت‌های چشمگیری در درک و پردازش زبان‌های انسانی داشته است، اکنون برای رمزگشایی و پر کردن شکاف ارتباطی بین انسان و حیوانات نیز استفاده می‌شود. این پیشرفت چشمگیر این پتانسیل را دارد که اسرار زبان حیوانات را بگشاید و ارتباط دو طرفه با گونه‌های دیگر را امکان‌پذیر کند.
 
چرا سگ زمین رو می کَنه
این روزا دیگه مسئله ی داشتن حیوون خونگی به یه موضوع عادی تبدیل شده و خیلی ها هستن که اقدام به نگهداری از حیوانات خونگی میکنن و حیوون هایی مثل سگ، گربه و پرنده هایی مثل مرغ عشق، خرگوش، لاکپشت و... جز حیوانات خانگی محسوب میشن که تو ایران خیلی ها اون ها رو داخل خونه نگه میدارن و بهشون رسیدگی میکنن و البته که به همین راحتی هم نیست این رسیدگی کردن چرا که یه مسئولیت بزرگ بر روی دوش افرادی که حیوون خونگی دارن هست و این به دلیلی زنده بودن و احساس داشتن این حیوانات هست و که یه فرد دارای پت مسئول میشه که امنیت جانی و روحی حیوون خونگی که داره رو تامین کنه ولی در این راه باید افرادی که درای حیوون خونگی هستن شناخت نسبی هم به اخلاقیات و روحیات کلی در این حیوانات داشته باشن تا با دیدن یه سری از رفتارهایی که ازشون سر میزنه تعجب نکنن و یا ندونسته در مقابل غریزه ی اون ها اقدام به پرخاش نکنن چرا که این کار باعث میشه که حیوون شما پرخاشگر بشه.
 
۱۳ روش برای کمک به عمر طولانی تر حیوانات خانگی
اگر برای عمر طولانی تر حیوانات خانگی دنبال راه و چاره هستید این نکات تخصصی می‌تواند به شما و حیوان خانگی شما کمک کند تا در کنار هم طولانی‌تر زندگی کنید.
 
چرا سگ صاحب خود را گاز میگیرد؟
طبق تحقیقات انجام شده داشتن حیوون خونگی میتونه میزان زیادی از استرس و اضطراب افراد رو کم کنه و افرادی که حیوون خونگی دارن کمتر از افراد دیگه مبتلا به افسردگی میشن، اما داشتن حیوون خونگی به همین راحتی ها نیست چرا که شما باید مسئولیت یه موجود زنده رو که طبیعتش با شما فرق داره رو قبول کتنید که ممکنه هر آن ازش حرکت غافلگیر کننده ای ببینید، یعنی شاید شما در شناخت آدم ها دچار مشکل باشید با وجود این که اون ها هم زبونتون هستن دیگه ببینید که در شناخت موجوداتی که حتی زبون مشترک باهاشون ندارید چه راهه سختی میتونید داشته باشید ولی یه فرقی که در این بین وجود داره این هست که انسان ها از اونجایی که خیلی پیچیده هستن نمیشه به طور کامل شناختشون ولی حیوون خونگی از اونجایی که به دست خودتون تربیت میشه و شرطی شدن رو یاد میگیره بعد از مدتی میتونه برای شما مثل یه کتاب از قبل خونده شده باشه و دیگه برای این که بفهمید که مشکلی داره یا نه دچار اشتباه و خطا نمیشید و میتونید خیلی از علائم اون رو حدس بزنید و بدونید کی عصبانیه و کی ناراحت چون این موجودات مثل انسان ها نیستن که احساسات خودشون رو لای هزارتا پستو قایم کنن و آخرش هم یه احساس دیگه شون رو نشونتون بدن! اینا باهاتون صادقن!
 
۹۱ درصد تبریزی‌ها موافق طرح ساماندهی سگ‌ های بلاصاحب اند
در این نظرسنجی که با طرح سوال "با ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر توسط شهرداری تبریز موافقید؟ الف) بله ب) خیر" و از طریق صفحات مجازی انجام پذیرفت ۳۹ هزار و ۳۷۸ نفر شرکت کردند.
 
واکنش یک سگ وقتی می فهمد صاحبش مبتلا به سرطان است! (فیلم)
در این ویدئو واکنش عجیب یک سگ را می بینید وقتی می فهمد صاحبش به بیماری سرطان مبتلاست.
 
آبسرد کن برای سگ‌ها در خیابان های استرالیا
وقتی در استرالیا به حیوانات احترام می گذارند:
 
ببینید | دنیا در حیرت هوش این سگ؛ برنامه‌ریزی تکنیکی برای فرار از موانع!
سگ باهوشی که برای فرار از دست حصارهای خود روش جالبی را امتحان کرد و با موفقیت از قفس فرار کرد.
 
مرگ غم‌انگیز دختربچه ۷ ساله مهابادی بر اثر ابتلا به هاری علی‌رغم دریافت سه نوبت واکسن ضد هاری
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دختر هفت ساله اهل یکی از روستاهای این شهرستان مدتی پس از حمله یک قلاده سگ‌ هار فوت کرد. «دکتر امید صادق امیری» افزود: این دختر بچه‌ اهل یکی از روستاهای بخش مرکزی مهاباد در حمله یک قلاده سگ بلاصاحب از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود و شستشوی زخم، واکسن‌های ضد هاری در سه نوبت (۲۱، ۲۴ و ۲۸ تیر) و آنتی‌بیوتیک لازم طبق پروتکل‌های بهداشتی را از همکاران واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد دریافت کرد.
 
پایان فروش گوشت سگ در یک بازار بدنام حیوانات
مقامات اندونزی روز جمعه اعلام کردند که فروش گوشت سگ و گربه در یک بازار بدنام حیوانات در جزیره سولاوسی اندونزی، پس از یک کمپین طولانی مدت توسط فعالان محلی و افراد مشهور بین المللی به پایان رسیده است.
 
چگونه در هوای داغ تابستان حیوان خانگی خود را از گرمازدگی حفظ کنیم؟
گربه‌ها و سگ‌ها همیشه نمی‌دانند چه چیزی برایشان بهتر است. در اینجا چند نکته از متخصصان برای در امان نگه داشتن حیوانات خانگی از گرمازدگی در دماهای بالا آورده شده است. در روزهای اخیر موج گرما بسیاری از کشورهای جهان را درنوردیده است. برای در امان ماندن انسان‌ها از این حرارت شدید، پیام‌های بهداشتی زیادی از سوی دولت‌ها صادر شده است که در اکثر آنها نوشیدن آب و محدود کردن زمان ماندن زیر آفتاب در صدر فهرست قرار دارند.
 
سگی که در ورودی مترو، مردم را سرگرم کرد
ویدئوی سگ بازیگوشی که با یک توپ روی پله‌های مترو بازی می‌کند را تماشا کنید.
 
میزان آب مورد نیاز سگ
آب، جز اصلی سلول‌های سالم و زنده بدن به شمار می رود. بدن سگ شما بدون مصرف مایعات کافی به درستی کار نخواهد کرد و دچار خشکی بدن خواهد شد. اگر حیوان خانگی شما به اندازه کافی مایعات ننوشد، حتما دچار بیماری می‌شود. به همین دلیل شما باید هر روزه کاسه آب حیوان خانگی خود را تمیز و دوباره آن را پر کنید. همچنین باید زمانی که حیوان خانگی شما بیشتر از حد معمول آب می نوشد، هوشیار باشید. زیرا این کار او می تواند نشانه ای از وجود بیماری در حیوان باشد.
 
زنده‌گیری و جمع آوری بیش از ۵۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در محدوده منطقه۲۲
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، علی بخشی در این خصوص اظهار کرد: طرح جمع آوری، مدیریت و کنترل سگ‌های بلاصاحب از طریق زنده‌گیری با همکاری سازمان مدیریت پسماند، در بوستان‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری و محلات محدوده این منطقه با حضور اکیپ‌های مجرب اعزامی از سوی سازمان مدیریت پسماند انجام شده است.
 
اضافه وزن و عوارض آن در سگ ها
حیوانات هم مانند انسان ها در شرایطی خاص دچار اضافه وزن می شوند که طبعاً برای آنها عوارض و مشکلاتی به دنبال خواهد داشت. تحقیقات نشان داده سگ هایی که اضافه وزن دارند 2 سال کمتر عمر می کنند.
 
نگهداری از حیوانات خانگی پدیده‌ای نوظهور نیست!
یک دامپزشک البرزی عنوان کرد: "نگهداری از حیوانات خانگی پدیده‌ای نوظهور نیست دنیای مدرن امروزی با وجود گسترش تکنولوژی انسان‌ها را تنهاتر کرده و باعث شده است بسیاری از جوانان برای پر کردن خلاءهای عاطفی خود به حیوانات و نگهداری از آنها تمایل پیدا کنند."
 
به درد حیوانات آزمایشی پایان دهیم!
لطفا این کلیپ رو تا آخر ببینید ! بخشی از درد و رنج حیواناتی که برای محصولات آرایشی و بهداشتی مورد آزمایش قرار می گیرند در این کلیپ به خوبی نشان داده شده.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net