سازمان هواپیمایی : ورود حیوانات زنده به این اماکن ممنوع
سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق بخشنامه این سازمان در صورت همراه داشتن حیوانات زنده خصوصاً سگ باید به قسمت بار (cargo) شرکت‌های هواپیمایی تحویل داده شوند.
 
مغز سگ ها تمایل بیشتری به صدای زنانه نشان می دهد
یافته های یک مطالعه جدید نشان داد: سگ های خانگی ممکن است نسبت به صدای زنان حساس تر باشند. تجزیه و تحلیل اسکن مغز توسط محققان موسسه علوم اعصاب شناختی و روانشناسی و دانشگاه Eötvös Loránd نشان می دهد: سگ ها واقعاً وقتی با آنها صحبت می کنیم گوش می دهند. علاوه بر این، آنها این کار را به گونه ای انجام می دهند که به طرز عجیبی شبیه به نوزادان انسان است.
 
کدام نژاد سگ آپارتمانی ریزش موی کمتری داره؟
عشق بی قید و شرط، همراهی فداکارانه، حمایت عاطفی و سرگرمی از جمله مهم ترین مزایای نگهداری از سگ هاست. فراتر از حمایت عاطفی چه کسی از همراهی با یک دوست پشمالو و زیبا لذت نمی برد؟ یکی از چالش هایی که سرپرستان سگ های آپارتمانی با آنها روبرو هستند، ریزش موی این موجودات پشمالوی دوست داشتی است. آلرژی ناشی از شوره حیوانات خانگی و ریزش موهای آنها بر روی مبل و فرش می تواند برای بسیاری از انسان ها مساله ای آزار دهنده باشد.
 
  • عضویت در خبرنامه

    جهت دریافت خبرنامه های ما، ایمیل خود را وارد نمایید

    ارسال
  • دریافت رایگان مجله رام
    اشتراک رایگان مجله رام
  • جذب مشتری با گربه/ این گربه‌ به یک ستاره آنلاین تبدیل شد
    گربه‌ای به نام «لئو» که در یک فروشگاه خرده‌فروشی در نیوجرسی زندگی می‌کند، به یک سلبریتی در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است و همه‌روزه مشتریان جدیدی را به این فروشگاه جذب می‌کند. فردی به نام جفری سیمپکینز، که ویدئوهایی از این گربه در فضای مجازی منتشر می‌کند، گفت: «ویدئوهای این گربه در صفحه تیک‌تاک من درمجموع بیش از ۵۰ میلیون بازدید داشته است.»
     
    ببینید | تقدیر وزیرخارجه آمریکا از یک سگ زنده یاب در اوکراین!
    آنتونی جان بلینکن در اوکراین برای تقدیر از سگ زنده یاب حضور یافت.
     
    پس از گازگرفتگی سگ و گربه چه اقداماتی لازم است؟
    هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار با گازگرفتگی و ایجاد زخم و خراش به انسان منتقل می‌شود. سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: از شهروندان خواستاریم در صورت آسیب دیدگی توسط سگ و گربه حتی به مقدار جزئی، به مدت ۲۰ دقیقه محل زخم و خراش را با صابون شسته و در اسرع وقت با مراجعه به مرکز بهداشت محل زندگی خود پیگیر امور درمانی مانند واکسیناسیون هاری باشند.
     
    نجات مرکز نگهداری حیوانات و سگ‌های بلاصاحب از گزند آتش
    در آذربایجان شرقی، حبیبه هراتی با بیان اینکه هیچگونه آسیبی به مرکز نگهداری حیوانات و سگ های بلاصاحب زباله گاه مرکزی تبریز وارد نشده است، گفت: این آتش سوزی در ساعات اولیه وقوع حادثه مهار شده است.
     
    سگ ها چگونه شرایط روحی انسان را درک می کنند؟
    تقریبا همه کسانی که با سگ ها سر و کار داشته اند به این موضوع اعتراف می کنند که این حیوان قادر است شرایط روحی صاحبش را درک کرده و بر اساس آن واکنش نشان دهد. به همین دلیل تیمی از دانشمندان تلاش می کنند که با بررسی نحوه و چگونگی این فرایند، دلایل آن را کشف کنند.
     
    عجیب‌ترین حیوانات جهان؛ از عنکبوتی شبیه مدفوع تا خرچنگی بزرگتر از انسان!
    سیاره‌ی ما به شکل شگفت‌انگیزی متنوع است. شرایط محیطی مختلف منجر به ایجاد ویژگی‌های متفاوت در حیوانات عجیب و غریب با اشکال و اندازه‌های مختلف می‌شود. برخی از این حیوانات برای اعماق تاریک اقیانوس‌ها تکامل می‌یابند، در حالی که برخی دیگر در بیابان‌های خشک و به‌ظاهر غیرمهمان‌نواز زندگی می‌کنند. عده‌ای از آن‌ها در ظاهر عادی به نظر می‌رسند، تا زمانی که چیزی سبب بروز ویژگی‌های عجیب و غریب در آن‌ها می‌شود
     
    مرگ یک گونه دیگر در معرض انقراض در پژوهشگاه زابل ( قتلگاه حیوانات نادر)
    امروز ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲، در حالی که تنها یک ماه از انتشار خبر مرگ یک قلاده شیر در باغ وحش پژوهشگاه زابل می‌گذرد، منابع آگاه از مرگ یک گونه دیگر در معرض انقراض در این باغ وحش خبر می‌دهند.
     
    ورود به دانشگاه با حیوان خانگی!
    یک دانشگاه آمریکایی اعلام کرد برای بهبود حال روحی دانشجویان، از این پس امکان آوردن حیوان خانگی آنها به دانشگاه را برای آنها فراهم می‌کند.
     
    حیواناتی که در معروف‌ترین ارتش‌های جهان خدمت کردند
    در مهم‌ترین نبردهای تاریخ از آنها کمک گرفته شده است. شاید بدون کمک آنها شکست دشمن امکان‌پذیر نبود. صحبت از تجهیزات نظامی نیست. هرچند توپ و تانک نقش مهمی در شکل‌گیری یک ارتش دارد اما مهم‌تر از آن سربازان یک ارتش است که حرف اول را در پایگاه‌های نظامی می‌زنند.
     
    تولید اولین شامپوی گیاهی مخصوص حیوانات خانگی و محصولات دامپزشکی
    بهره برداری از ساختمان مرکز رشد و فناور نوشهر روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار مازندران و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد. ساختمان مرکز رشد فناور نوشهر با در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در قالب پنج طبقه ساخته شده است.
     
    ببینید | حرکت شگفت‌انگیز اپل برای کمک به حیوانات معلول!
    اپل ویدئوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده است که در آن قابلیت های آیفون 14 پرو را برجسته می کند. این ویدئو نشان می دهد که چگونه لیدار آیفون 14 پرو بدن یک سگ را اسکن می کند تا 3DPets بتواند یک پایه پروتز را چاپ 3 بعدی کند.
     
    پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و مبل با چند ترفند ساده
    به همان اندازه که ما دوستان چهارپای خود را دوست داریم، از دیدن موهای آن ها بر روی فرش و مبلمان متنفریم. ریختن موی حیوانات طبیعی است و اگر شما تصمیم گرفته اید که سرپرست یک حیوان خانگی باشید، باید بپذیرید که موهای دوست پشمالوی شما می ریزد و این مسئولیت شماست که آن ها را تمیز کنید. در ادامه با معرفی بهترین ترفندها برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی مبلمان و فرش با راهنماتو همراه باشید.
     
    دانلود رایگان فصلنامه رام - شماره35 - ITPet
    هم اکنون شما می توانید مجله رام - مجله حیوانات خانگی و حیات وحش را به صورت رایگان و به شکل PDF از زیر دانلود نمایید
     
    دانلود رایگان فصلنامه رام - شماره34 - ITPet
    هم اکنون شما می توانید مجله رام - مجله حیوانات خانگی و حیات وحش را به صورت رایگان و به شکل PDF از زیر دانلود نمایید
     

    افزودن اطلاعات

    چنانچه اطلاعات خود را جستجو نموده اید و آن را مشاهده نکرده اید،
    کادرهای زیر را تکمیل نمایید تا پرسنل این بخش در اولین فرصت با شما تماس حاصل نمایند.

    دانلود رایگان فایل بیماریهای پرندگان خانگی
    شما می توانید مجله PET BIRDS DISEASES را به صورت رایگان و کامل از لینک زیر دانلود نمایید
     
    دانلود رایگان مجله Groomer To Groomer JANUARY2022
    شما می توانید مجله Groomer To Groomer JANUARY2022 را به صورت رایگان و کامل از لینک زیر دانلود نمایید
     
    دانلود رایگان مجله Pet & Home SPRING 2021
    شما می توانید مجله Pet & Home SPRING 2021 را به صورت رایگان و کامل از لینک زیر دانلود نمایید
     
    دانلود رایگان مجله اطلس رنگی نژادهای سگ
    شما می توانید مجله اطلس رنگی نژادهای سگ را به صورت رایگان و کامل از لینک زیر دانلود نمایید
     
    بخش کاربران

    Sogand پرسیده است : ۱۳۹۸/۱/۱۲ خصوصیات نژادی

    میخواهم نژاد سگ خود را بدانم

    • رضا در خصوص مطلب ِ

      تغذیه جوجه قناری

      می گوید :

      سلام عرض ادب غذای تخم مرغی مخلوط. چند روز در یخچال قابل نگهداری و دادن به جوجه ضرر ندارد

    • یلدا در خصوص مطلب ِ

      وقتی خرگوش دست شما را لیس می زند چه منظوری دارد

      می گوید :

      سلام من دوتا خرگوش دارم نر و ماده بچه دار شدند ۳ هفته ای میگزره بچه اش منو لیس میزنه ولی مامانش خیلی صدا از خودش در میاره و گاز میگیره

    • محسن در خصوص مطلب ِ

      سبز شدن آب آکواریوم : چرا و چه باید کرد؟

      می گوید :

      سلام ،رنگ آب مقدار کمی سبز بود که با اضافه کردن ضد جلبک کاملا سبز شده مشکل چی میتونه باشه؟

    • علی در خصوص مطلب ِ

      چرا سگ من در خانه ادرار می کند

      می گوید :

      سلام من یک سگ مایه دار قبلن دست یکی دیگه بوده الان هروقت توی خانی می‌آوریمش روی فرش دست شویی می‌کند کار کنیم که بیرونه خونه دستشویی کنه

    • نیکی در خصوص مطلب ِ

      متقاعد کردن والدین برای داشتن حیوان خانگی

      می گوید :

      سلام به همه ی دوستان.
      بیشتر پیام ها را خوندم. اول از همه، من درک می کنم. ما همه امون عاشق حیواناتیم و تصور داشتن یک حیوون خونگی واقعا دوست داشتنیه.
      ولی چیزی که تو اکثر پیام ها دیدم واقعا اذیتم کرد، همه داشتن درباره ی خرید حیوانات صحبت می کردند. فکر می کنم خرید حیوانات از بزرگترین ظلم هایی باشه که می شه در حق این موجودات نازنین کرد. صنعت خرید و فروش حیوانات از کثیف ترین صنعت هاست، لطفا کمی درباره ی این موضوع تحقیق کنید. به سرپرستی گرفتن حیوانات، خیلی راه مناسب تری هست. با این کار شما به والدینتون نشون می دید که فقط دنبال موجودات فوق العاده ناز و گوگولی با نژاد های گرون نیستید _ البته که حیواناتی که به سرپرستی گرفته می شوند که به شدت ناز و زیبا اند! _ بلکه واقعا آدم مسئولیت پذیری شده اید و به دنبال کمک اید و یک تصمیم جدی برای مراقبت از عضو جدید خانواده. نکته ی دوم، شرایط خودتون و خانواده اتون رو در نظر بگیرید. برای مثال یکی از دوستان علاقه ی گرفتن چهارتا سگ را داشتن که به شدت وظیفه ی سنگینیه. اگه در نظر بگیریم فضای کافی برای نگهداری هر چهار تایشان را ایشان داشته باشند، آیا پول کافی برای نگهداری را دارید؟ پولی که برای چکاپ های مداوم، عقیم سازی، تغذیه و بیماری های احتمالی که ممکن است برای حیوانات پیش بیاید به علاوه ی پول وسایل نگهداری آن ها از جمله قفس، رخت خواب، وسایل بازی و... حتی اگر در نظر بگیریم در این مورد هم مشکلی ندارید، وقت چطور؟ آیا وقت مراقبت از چهار سگ را واقعا دارید؟ زمان پیاده روی، بازی و توجه مداوم که لازم نگهداری حیوانات خانگی است... به علاوه، هر حیوانی خلق و خوی منحصر به فرد خود را دارد. برخی از حیوانات نمی توانند با همدیگه بسازند. این مسئله را در نظر گرفته اید؟ برخی دیگر از دوستان هم نژاد های گران را دوست داشتند. لطفا وضع مالی خانواده را هم در نظر بگیرید، شاید واقعا از لحاظ مالی خانواده ی اتان نمی توانند حیوان خانگی شما را تأمین کنند. برخی از پیام ها را که دیدم واقعا اینطور بودم که من هم اگر جای مادر و پدر شما بودم فکر نمی کردم که آمادگی پذیرش مسئولیت های یک عضو جدید در خانواده باشید.
      قصد بی احترامی ندارم، من هم خودم مثل شما عاشق حیوانات خانگی ام، بهتر بگویم؛ یک دوست منحصر به فرد. ولی یادتان باشد، این مسئولیت به شدت سنگینی است. تا وقتی از هر لحاظ تحقیق نکرده اید، آمادگی تحمل سختی های نگهداری حیوانات را نداشتید، نتوانستید معایب را در مزایا بپذیرید و خلاصه بگویم، کاملا آماده نشدید، فکر گرفتن حیوان خونگی را از ذهنتان بیرون کنید چون سرانجامی جز رهایی حیوان بیچاره نخواهد داشت. نکته ی دیگر، با خانواده اتان روراست باشید. مشکلات و راه حل تان را بگویید.
      حیوانات گاهی بیمار می شوند. شما باید آن ها را به پیش دامپزشک ببرید. اگه خانواده اتان این موضوع را نپذیرند یا به رهایی حیوان منجر می شود یا در بدترین حالت منجر به یک مرگ دلخراش می شود.
      درباره ی بیماری ها تحقیق کنید، هزینه ها را پیدا کنید. پول جمع کنید. برایشان شرح دهید که در ان مواقع حداقل نصف هزینه را خودتان می دهید تا خانواده نگران نباشند.
      همچنین در مبحث مالی باید اشاره کنم حیوانات رژیم غذایی خاصی دارند. رژیم غذایی آن ها را برایشان شرح دهید. بگذارید مطمئن شوند شما می دانید دارید برای چه اماده می شوید.
      نکته ی سوم، با ریزش مو و دستشویی حیوانات اماده شوید! گربه، سگ و خرگوش از جمله حیواناتی هستند که حداقل کمی ریزش مو را دارند. توضیح دهید که مسئولیت جارو کردن خذوزانه ی خانه بر دوش شما است. اگر حیوان شما قبلا اموزش دیده نباشد پس به چالش های اموزش جای دستشویی خوش امدید! می توانید حیوانی را بگیرید که جای دستشویی را قبلا به او آموزش داده باشند چون با توجه به خانواده ای که دارم می دانم خانواده اتان منتظر نمی مانند تا شما جای دستشویی را به او اموزش دهید.
      برخی حیوانات مانند خرگوش ها از سفر خوششان نمی آید و حتی تا قبل از دو ماهگی اصلا نباید با ماشین آن ها را به سفر برد. سفر کردن با حیوانات شرایط خاصی را می طلبد. برایشان شرح دهید در این جور مواقع چه برنامه ای ترتیب داده اید؟
      یک موضوع دیگر، برخی حیوانات مانند خرگوش در سپیده دم و غروب انرژی می شوند، ساعت خوابتان هم باید تنظیم کنید.
      اماده ی خلق و خوی دوست جدیدترین هم باشید مثلا ممکن است بغلی باشد یا از بغل کردن متنفر باشد.
      شاید بگویید چه بد بین، یا چه سخت گیر... مثل مادر پدر هاست! ولی من فقط با شما صادق ام. خودم می خواهم این روش را امتحان کنم، اگر دوست داشته باشید می توانم بعدا نتیجه اش را به سمت بگویم.
      به من اعتماد کنید، من دو بار حیوان داشته ام و خانواده ام بعد از سه روز ان ها را به مکانی که از آن خریده اند پس داده اند. به من اعتماد کنید، تجربه ی دلخراشی بود. دوست ندارم شما هم چنین تجربه ی داشته باشید.
      راستی، سعی کنید با بک نفر که تجربه ی نگهداری از حیوانات را هم دارد مشورت کنید.
      اگر تا اینجا ی متن را خواندید، فقط می توانم بگویم ممنونم.
      آرزو می کنم به زودی در حالی که کنار دوست جدیدتان خوشنود و راضی هستید، پیام تجربه ی اتان را اینجا ببینم.
      با احترام و آرزو موفقیت برای شما

    • Zahra در خصوص مطلب ِ

      5 علامت عشق سگ ها به شما

      می گوید :

      سلام من یه سگ شیتزو دارم سه ماهشه وقتایی ک تو اتاق تنها میزارمش گیچای دیوار میخورع میشه بهم علتشو بگید و راه درمانش چیه؟

    • ساغر در خصوص مطلب ِ

      چگونه پدر و مادرم را قانع کنم که برایم حیوان خانگی بگیرند؟

      می گوید :

      وای دقیقا مامان منم همش میزنه زیر قولش من سگ میخوام

    خبرخوان ها(RSS)

    نمایشگاه ها ورویدادها

    آیا قصد برگزاری نمایشگاه، سمینار، تور و یا رویداری را دارید؟ اضافه کردن رویداد

    نظرسنجی بیشتر

    آیا موافق عقیم سازی حیوان خانگی خود هستید؟

    بلهخیر
    Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net