ببینید | وضعیت اسفناک حیوانات نادر در باغ وحش بابلسر
وضعیت اسفناک باغ‌وحش بابلسر رو ببینید. از فلامینگوهای آبزی و آبچر، در محوطه‌ای خشک و کثیف، با نون‌خشک و برنج، با حضور موش‌ها میزبانی می‌ کنند!
 
خانه‌ای برای تیمار حیوانات بی‌سرپرست
وقتی وارد بخش شدم مراقبت از یک گربه در حال انجام بود و پس اتمام کار، با دامپزشک جوانی به نام سیدجمال حسینی همکلام شدم، متولد سال ۱۳۷۱ دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دامپزشکی است. وی گفت: در این درمانگاه انواع خدمات به حیوانات اگزوتیک (با زیست مشترک با انسان و طبیعت) ارایه می‌شود که برخی از حیوانات خانگی دارای صاحب و برخی دیگر بی‌سرپرست یا بلاصاحب هستند.
 
اصیلا شمس٬ دختری که در هرات از پول فروش نقاشی های خود به حیوانات خیابانی غذا تهیه میکند
یک دختر در ولایت هرات با فروش تابلوهای نقاشی اش به حیوانات خیابانی غذا می دهد. او بیش از دو سال می شود که از مکتب فارغ شده؛ اما به علت محدودیت های حکومت طالبان، نتوانسته که در امتحان کنکور شرکت کند. اصیلا شمس دو سال می شود که پس از محروم شدن از تحصیل، به نقاشی روی آورده است.
 
مرگ یک گونه دیگر در معرض انقراض در پژوهشگاه زابل ( قتلگاه حیوانات نادر)
امروز ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲، در حالی که تنها یک ماه از انتشار خبر مرگ یک قلاده شیر در باغ وحش پژوهشگاه زابل می‌گذرد، منابع آگاه از مرگ یک گونه دیگر در معرض انقراض در این باغ وحش خبر می‌دهند.
 
تصاویر جست و خیز دیدنی ۳ توله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
۳ توله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی پارک ملی دریاچه ارومیه که در بهار سال جاری متولد شدند از وضعیت مطلوب زیستی برخوردار هستند.
 
کدام حیوانات بیشتر از همه بدون غذا دوام می آورند؟
اغلب حیوانات بیشتر از یکی دو روز بدون غذا دوام نمی آورند، اما حیواناتی هم هستند می توانند بدون خوردن غذا یا حتی نوشیدن آب ماه ها یا حتی سال ها زنده بمانند.
 
(ویدئو) رنج کشیدن حیوانات در تنها باغ وحش بغداد
دوشنبه ۲۳ مرداد دمای هوا در بغداد برای دومین روز متوالی به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید. گرمای هوا زندگی در فضای آزاد را چه برای انسان‌ها و چه برای حیوانات غیرقابل تحمل کرده است. تاسیسات فرسودۀ باغ وحش بغداد در اثر سال‌ها سوء‌مدیریت از بین رفته‌اند و شرایط زندگی را برای حدود ۹۰۰ حیوان این باغ وحش دشوار کرده‌اند.
 
یک خرس قهوه‌ای بر اثر شلیک گلوله در سوادکوه تلف شد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای درحالی در ارتفاعات سوادکوه پیدا شد که شواهد نشان داد این حیوان براثر شلیک گلوله تلف شده است.
 
باورهای رایج اما نادرست درباره حیوانات که شاید شما هم به آن ها اعتقاد داشته باشید
باورهای رایج اما نادرست زیادی درباره ی حیوانات وجود دارد که همه ی ما آن ها را شنیده ایم و با آن ها بزرگ شده ایم.
 
(ویدئو) صحنه ای تاثیرگذار از آبرسانی به حیوانات نجات یافته آتش سوزی جنگل های مریوان
تلاش حافظان زاگرس برای آب‌رسانی به حیواناتی که از آتش‌سوزی‌های مریوان جان سالم به‌در بردند را در ادامه مشاهده میکنید.
 
مشاهده یک یوزپلنگ آسیب‌دیده در اطراف توران
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک قلاده یوزپلنگ آسیب دیده در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است.
 
هراس مردم از پرسه حیوانی مرموز در قائمشهر
سرگردان بودن بیش از ۲ هفته ای یک میمون نر آن هم حیوان غیر بومی ایران در باغات روستاهای مازندران، همگان را به یاد ماجرای سال گذشته پرسه یک قلاده پلنگ در خیابان های شهر قائمشهر می اندازد و این سوال در اذهان خطور می کند چطور هراز گاهی این حیوانات سر از خیابان و باغ های استان در آورده‌اند؟
 
اژدهای کومودو؛ سوسمار غول پیکری که بدون جفت گیری نیز تولید مثل می کند
کومودور مادر می تواند حتی بدون جفت گیری نیز تخم گذاشته و از طریق نوعی فرآیند خاص که به آن «بکرزایی» گفته می شود فرزندان او سر از تخم دربیاورند بدون این که لقاحی بین تخمک های کومودور ماده و اسپرم های کومودور نر صورت گرفته باشد.
 
انتقال کشنده‌ترین بیماری‌ها به انسان با نگهداری "میمون رزوس" در خانه
نگهداری حیوان خانگی تقریباً در همه کشورهای جهان امری رایج است و در کشور ما نیز در دو دهه اخیر نگهداری حیوانات خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. موضوع مهم در نگهداری این حیوانات انتخاب گونه مناسب برای نگهداری است؛ چرا که در صورت انتخاب گونه اشتباه، آسیب جبران‌ناپذیری به محیط زیست، خود حیوان و سلامت اعضای خانه وارد می‌شود.
 
گزارشی از تیمار حیوانات در کلینیک حیات وحش پردیسان
"کلینیک حیات وحش پارک پردیسان" تخصصی‌ترین مرکز بازپروری حیوانات در کشور است که درمان و بازپروری انواع گونه‌های شاخص حیات وحش در این مرکز صورت می‌گیرد. این کلینیک که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند، درحال حاضر پذیرای گونه‌هایی ازجمله خرس سیاه بلوچی، آهو، کل، گرگ، شاهین، بالابان، شاه بوف، گربه ماهی‌گیر و... است و با تخصیص بودجه برای توسعه و مرمت این کلینیک در دوره ریاست جدید سازمان، این مرکز توانایی نگهداری و تیمار از سایر گونه‌های حیات وحش را نیز دارد.
 
مرد کانادایی بعد از نجات یک بچه گوزن از دست خرس از کار اخراج شد
یک مرد کانادایی ادعا می‌کند که پس از آنکه به یک گوزن شمالی درمانده که به نظر می‌رسید تازه چند روز از تولدش می‌گذرد کمک کرد تا از حمله احتمالی یک خرس سیاه نجات پیدا کند از شغل خود در یک شرکت تامین‌کننده سوخت اخراج شد.
 
(ویدیو) روزمرگی تماشایی حیوانات وحشی در جنگل‌های هیرکانی
جنگل‌های هیرکانی ایران از مهم‌ترین مناطق زیست در جهان به شمار می‌روند و نقش موثری در شکل‌گیری چرخه زندگی دارند تا جایی که در فهرست میراث طبیعی یونسکو هم ثبت شده‌اند، این جنگل‌ها تنوع زیستی بسیار بالایی دارند و محل زندگی گونه‌های بسیاری از جانوران هستند. ویدیویی زیبا از تنوع زیستی ارتفاعات جنگل‌های هیرکانی را در این بخش ببینید.
 
رها سازی تعدادی روباه و پرنده در طبیعت استان البرز
تعداد چهار قلاده روباه و دو قطعه کبک پس از گذراندن دوره تیمار و بازپروری در سازمان مردمی حفاظت از حیوانات در استان البرز با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که قابلیت بازگشت به زیستگاه اصلی خود را دارند که پس از زنده گیری و تیمار به طبیعت و زیستگاه اصلی خود بازگشتند.
 
معاینه دوره‌ای غزال‌های تیزشاخ عربی توسط دامپزشکان
کشور قطر برای حفظ گونه‌های در معرض انقراض روش‌های متعددی را در پیش گرفته است، یکی از این گونه‌های در معرض انقراض غزال تیزشاخ عربی است که زمانی در بیشتر شبه‌جزیره عربستان یافت می‌شد، اما در دهه ۷۰ میلادی رو به انقراض رفت. این جانور امروز به مدد طرح‌ حفظ و احیا در قطر از خطر انقراض دور شده است.
 
تصاویر جدید از آذر و توران
تصاویر جدیدی از «آذر» و «توران»، یوزپلنگ‌های ایرانی در پارک ملی توران شاهرود ببینید.
 
معرفی هیولای هیلا
هیولای هیلا که نوشتار آن به صورت Gila monster است اما هیلا تلفظ می شود گونه ای از مارمولک های زهرآلود بومی در منطقۀ جنوب غربی امریکا و شمال مکزیک است. طول بدن این حیوان خطرناک و سمی به حدود 50 – 60 سانتیمتر می رسد و دمی پهن و کوتاه دارد. بدن آنها به صورت نقاط سایه روشن به رنگ کرم / زرد / صورتی و مشکی است.
 
غذاهای مشترک انسان و حیوانات با پایۀ حشرات
در حالی که بندپایان در فرهنگ غذایی مکزیک بسیار به چشم می خورند اکنون فارم های پرورش حشرات دیده می شوند که مخصوص غذای انسان و حیوانات خانگی و انواع مکمل هاست. در زمینۀ غذای حیوانات خانگی آیتم ها بسیار متنوع هستند و از انواع تشویقی ها و مکمل هایی با پروتئین بالا برای سگ تا کرم های خشک رایج و متداول وجود دارد که برای ماهی ها و پرندگان و خزندگان استفاده می شود. اما عمدۀ تولیدات فارم Insect Nutrition برای مصارف انسانی است . به گفتۀ مدیر فروش این کمپانی تقاضا برای محصولات غذایی با پایۀ حشرات در هر دو بخش غذای حیوانات خانگی و انسانی در حال افزایش است.
 
جریمۀ فردی برای نگهداری از راکون
یک زن و شوهر اهل نیویورک پس از آنکه برای خرید غذا برای یک راکون به پت شاپ مراجعه کردند هر کدام به پرداخت 500 دلار جریمه شدند. بنا بر گزارشات، این زن و شوهر
 
بایدها و نبایدهای غذایی برای لاک پشت ها
بر خلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند فقط کاهو برای لاک پشت کافیست آنها به طیف وسیعی از مواد غذایی با مقدار متعادل و متناسب نیاز دارند. قطعاً لاک پشت ها هم محدودیت هایی برای خوردن برخی مواد غذایی دارند.
 
نکات بهداشتی برای مراقبت از لاک پشت خانگی
مراقبت خوب و پیوسته از لاک پشت خانگی او را سالم و سرحال نگه می دارد. اصولاً بیماری ها و مشکلات مربوط به سلامت لاک پشت ها زمانی اتفاق می افتد که سرپرست آنها غذای خوب و سالم در اختیارشان نگذارد و یا تراریوم و فضایی که لاک پشت در آن نگهداری می شود را به خوبی و مرتباً تمیز نکند یا دمای مناسب با هر گونۀ لاک پشت را تعبیه نکند. در لاک پشت های خانگی معمولاً کمبود ویتامین آ و کلسیم شایع است. به علاوه،
 
حیوانات وحشی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری نکنید!
هند – سازمان جنگل داری اخطار داد از نگه داری حیوانات و پرندگان وحشی که نیاز دارند در طبیعت باشند خودداری کنید و همچنین اعلام کرد که در صورت وقوع این جرم بر طبق "لایحۀ حمایت از حیات وحش"، جرایمی در نظر گرفته می شود. دکتر موهانتی در نامه ای به رئیس سازمان حیات وحش ایالت اودیسا اذعان کرد:
 
غذای مناسب لاک پشت خانگی
لاک پشت خانگی به اندازۀ سگ و گربه نیاز به مراقبت و رسیدگی ندارد اما آنها نیازهای مخصوص به خود دارند مثل مخزن آب مناسب با سایزشان، نور UVB، و مسلماً غذای مناسب خودشان. غذای مناسب لاک پشت بسته به سایز و اندازۀ آنها، گونه و نوع لاک پشت، سن، و زیستگاه آنها متفاوت است. در مجموع لاک پشت ها
 
چرا جوجه تیغی من غذا نمی خورد؟
از آنجائیکه نگهداری از جوجه تیغی به عنوان حیوان خانگی چندان متداول نیست بنابراین ممکن است نکات زیادی را به عنوان سرپرست این حیوان ندانید. همینقدر بدانید که جوجه تیغی بسیار مستعد چاقی است بنابراین به همین دلیل و دلایل دیگر، لازم است رژیم غذایی متعادلی داشته باشد. اما ممکن است ناگهان متوجه شوید که جوجه تیغی شما به طرز چشمگیری کم می خورد و یا اصلا هیچ نمی خورد. در این مقاله در نظر داریم تا علل و راههای درمان از دست دادن اشتها در جوجه تیغی را بررسی کنیم.
 
حیوانات خانگی عجیب کاخ سفید
تاکنون همدم بسیاری از رؤسای جمهور آمریکا‌، سگ و یا حیوانات عجیب تری مثل راگون و تمساح بوده‌اند.آنها با همان دوستان همیشگی خود، به کاخ سفید رفته‌اند. و اکنون نیز «جو بایدن « قرار است با سگ و گربه خود رهسپار کاخ سفید شود. اخیراً پای او هنگام بازی با سگش، شکست و همچنین خبر رسید که خانواده بایدن نه تنها با این سگ، بلکه با یک گربه که اخیراً خریده‌اند، عازم کاخ سفید می‌شوند. «باراک اوباما»، «بیل کلینتون» و بسیاری از رؤسای جمهور اسبق آمریکا همین سنت انتقال حیوان به کاخ سفید را داشته‌اند.
 
دامپزشکان همان روز تصمیم گرفتند
همان روزی که تصمیم میگیرد دامپزشک شود عشق به حیوانات و دلسوزی برای سلامت آنها را هر روز در خود می پرورانید گویی از زمان حضور خود در این دنیا بنای روح و روانش به گونه‌ای پرورش یافته که دوستدار حیوانات باشد.
 
حیوانات خانگی که بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند
تحقیقات نشان داده که احتمال ابتلا به کرونا تنها مختص انسان نیست. طی چند ماه گذشته، آزمایش کرونای حیواناتی من جمله سگ ها و ببرها نیز مثبت درآمده است. اما یکی دیگر از حیواناتی که مستعد ابتلا به کرونا ویروس می باشد راسوهای خانگی (ferret) هستند. در خصوص سگ ها روحیۀ اجتماعی آنها و نزدیک شدنشان به افراد مبتلا،
 
متقاعد کردن والدین برای داشتن حیوان خانگی
شما همیشه دوست داشته اید که حیوان خانگی داشته باشید اما والدین شما مخالفت می کنند. شاید گاهی اوقات بتوانید از این مسأله بگذرید اما بعضی اوقات واقعاً می خواهید که یک دوست بامزه داشته باشید. خب در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم که شاید برای شما مفید باشد.
 
منتخب برترین اسامی حیوانات خانگی
در حال حاضر با نظرسنجی های مختلفی که در یکی از سایت ها معتبر این موضوع صورت گرفته است اسامی فوق برای حیوانات خانگی در دو جنس ماده و نر اعلام شده.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net