ببینید: دو پرنده، پرنده‌ای دیگر را از لبه یک سازه پرت کردند و بعد با یک دیگر به او خندیدند!
ویدیویی از دو پرنده، پرنده‌ای دیگر را از لبه یک سازه پرت کردند و بعد با یک دیگر به او خندیدند در فضای مجازی منتشر شد که مورد توجه کاربران قرار گرفت.
 
کربن‌زدایی یا حفاظت از حیوانات
ژاپن به دنبال توسعه انرژی بادی به عنوان منبع انرژی پاک با هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن است، اما نگرانی ها در مورد خطرات پره های توربین های بادی برای گونه های کمیاب پرندگان را نیز مورد توجه قرار داده است. موارد زیادی گزارش شده که در آن پرندگان شکاری در معرض خطر - از جمله عقاب طلایی و شاهین کوهستان – در حوادثی در داخل و خارج این کشور کشته شده‌اند. حال توکیو سعی دارد تا بین دو سیاست کربن‌زدایی و حفظ گونه‌های در خطر تعادلی را ایجاد کند.
 
اصیلا شمس٬ دختری که در هرات از پول فروش نقاشی های خود به حیوانات خیابانی غذا تهیه میکند
یک دختر در ولایت هرات با فروش تابلوهای نقاشی اش به حیوانات خیابانی غذا می دهد. او بیش از دو سال می شود که از مکتب فارغ شده؛ اما به علت محدودیت های حکومت طالبان، نتوانسته که در امتحان کنکور شرکت کند. اصیلا شمس دو سال می شود که پس از محروم شدن از تحصیل، به نقاشی روی آورده است.
 
خانه‌ای برای تیمار حیوانات بی‌سرپرست
وقتی وارد بخش شدم مراقبت از یک گربه در حال انجام بود و پس اتمام کار، با دامپزشک جوانی به نام سیدجمال حسینی همکلام شدم، متولد سال ۱۳۷۱ دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دامپزشکی است. وی گفت: در این درمانگاه انواع خدمات به حیوانات اگزوتیک (با زیست مشترک با انسان و طبیعت) ارایه می‌شود که برخی از حیوانات خانگی دارای صاحب و برخی دیگر بی‌سرپرست یا بلاصاحب هستند.
 
مشاهده یک پرنده صورتی نادر پس از ۱۸۰ سال
ای بی سی نیوز گزارش داد که یک پرنده نادر صورتی به نام کفچه‌نوک گلگون توسط یک پرنده نگر در ویسکانسین مشاهده شده که این اتفاق اولین مشاهده تایید شده این پرنده پس از ۱۸۰ سال محسوب می‌شود.
 
(ببینید) جزیره نخیلو در جنوب استان بوشهر میزبان پرندگان تابستان گذران
جزیره ۳۴ هکتاری "نخیلو" در جنوب استان بوشهر همه ساله میزبان پرندگان تابستان گذرانی‌ست که از شبه قاره هند کیلومتر‌ها سفر می‌کنند تا در این منطقه حفاظت شده زادآوری کنند.
 
چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زبان حیوانات را تفسیر و رمزگشایی کند؟
قلمرو شگفت‌انگیز هوش مصنوعی (AI) به‌طور مداوم افق‌های خود را گسترش می‌دهد و جنبه‌های مختلف زندگی ما را متحول می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی پیشرفت‌های چشمگیری در درک و پردازش زبان‌های انسانی داشته است، اکنون برای رمزگشایی و پر کردن شکاف ارتباطی بین انسان و حیوانات نیز استفاده می‌شود. این پیشرفت چشمگیر این پتانسیل را دارد که اسرار زبان حیوانات را بگشاید و ارتباط دو طرفه با گونه‌های دیگر را امکان‌پذیر کند.
 
حلقه‌گذاری پرندگان در زیستگاه‌های آذربایجان غربی آغاز شد
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه‌های استان با حضور کارشناسان محیط زیست آغاز شد. سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: امسال مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برنامه حلقه‌گذاری در ۱۵ زیستگاه استان آذربایجان غربی با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست انجام می‌گیرد و بیش از یک هزار قطعه پرنده در گونه‌های مختلف حلقه‌گذاری می‌شوند.
 
چند حقیقت جالب درباره «جغدها»و دنیای شگفت انگیز آن ها
جغدها با آن ظاهر و ویژگی های منحصر به فردشان یکی از جذاب ترین پرندگان دنیا به شمار می روند. ۲۵۰ گونه ی مختلف از این پرنده وجود دارد که هر کدام شکل و اندازه ی متفاوتی دارند، از گونه های کوچک ۱۲ سانتیمتری گرفته تا گونه های بزرگی نزدیک به ۹۱ سانتیمتر. اما حتی گونه های کوچک جغد هم ذاتاً شکارچی هستند و منقار و چنگال های تیزی دارند که از آن ها برای شکار و خوردن حیوانات کوچکی مثل حشرات، جوندگان و خزندگان استفاده می کنند.
 
گزارشی از تیمار حیوانات در کلینیک حیات وحش پردیسان
"کلینیک حیات وحش پارک پردیسان" تخصصی‌ترین مرکز بازپروری حیوانات در کشور است که درمان و بازپروری انواع گونه‌های شاخص حیات وحش در این مرکز صورت می‌گیرد. این کلینیک که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند، درحال حاضر پذیرای گونه‌هایی ازجمله خرس سیاه بلوچی، آهو، کل، گرگ، شاهین، بالابان، شاه بوف، گربه ماهی‌گیر و... است و با تخصیص بودجه برای توسعه و مرمت این کلینیک در دوره ریاست جدید سازمان، این مرکز توانایی نگهداری و تیمار از سایر گونه‌های حیات وحش را نیز دارد.
 
قفس مرغ عشق را کجا بذاریم
بعضی از حیوانات و پرنده ها هستن که تو خونه و همراه انسان میتونن زندگی کنن ولی خب نگهداری از حیوانات خانگی تو کشور ما هنوز مخالفان زیادی داره و در این بین هم اما موافقان بسیار که خب این دو دستگی کاملا قابل درک هست چرا که بعضی ها معتقد هستن که نگهداری حیوون های مثل سگ بنا بر مسائل اعتقادی کار ناپسندی هست و بعضی ها هم مشکلشون با نگه داری حیوانات خانگی مسئله ی نظافت و انتقال بیماری هست و در این بین هم اون دسته از افرادی که با نگهداری حیوانات خانگی موافق هستن دوس دارن که تو فضای خونه یه موجود زنده به غیر از خودشون رو ببینن و این موضوع بهشون حس خوبی میده ولی حالا در بین سگ و گربه یه سری از حیوون های خونگی دیگه هستن که نگهداری اون ها میتونه براتون مهیج باشه و دیگه امکان کثیفی خونه از قبیل احتمال ریزش مو و از دست دادن اختیار و ادرار حیوون تو خونه وجود نخواهد داشت.
 
بازاری تازه برای عاشقان پرنده
فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان خلیج فارس به زودی ساخته می‌شود.
 
جراحی زیبایی؛ حیوان آزاری مدرن
بریدن گوش و دم،تیز کردن گوش افتاده ،جراحی بینی،بزرگ کردن چشم،کشیدن و صاف کردن پوست،ایمپلنت دندان،جمع کردن شکم و سینه پس از زایمان،برداشتن چربی،بوتاکس و...از جمله عمل های غیر ضروری است که روی حیوانات مختلفی چون سگ،گربه و... بین 8تا16هفتگی انجام می شود.
 
هر چیزی که برای حمل حیوان خانگی با هواپیما باید بدانید
برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما باید اطلاعات کافی درباره شرایط و قوانین شرکت‌های هواپیمایی، هزینه‌ها، نوع قفس، مدارک لازم و غیره داشته باشید ما در این مقاله هر آنچه که لازم است بدانید به آن پرداخته ایم همراه ما باشید .
 
رها سازی تعدادی روباه و پرنده در طبیعت استان البرز
تعداد چهار قلاده روباه و دو قطعه کبک پس از گذراندن دوره تیمار و بازپروری در سازمان مردمی حفاظت از حیوانات در استان البرز با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که قابلیت بازگشت به زیستگاه اصلی خود را دارند که پس از زنده گیری و تیمار به طبیعت و زیستگاه اصلی خود بازگشتند.
 
سه بهله پرنده شکاری از مخفیگاه یک متخلف در فردیس کشف شد!
یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس موفق به کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری زنده و لاشه یک خرگوش از مخفیگاه یک متخلف در شهرستان فردیس شدند.
 
منقار این پرنده از بدنش بلندتر است
بلندترین منقار نسبت به اندازۀ بدن در دنیای پرندگان از آن ‌مرغ مگس نوک‌ شمشیری است. این پرنده منقاری به طول ۱۲ سانتی‌متر دارد که بلندای آن از طول بدنش بیشتر است.
 
بیماری های مرغ مینا
تشخیص به موقع و زودهنگام بیماری کمک زیادی به درمان می کند. مینای ناخوش و مریض با آویزان و نامرتب بودن پرها خیلی زود نشان می دهد که بیمار شده است. چند بیماری در میان پرندگان و بخصوص در میان مرغ های مینا مشترک است که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.
 
پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در کردستان مشاهده شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در استان کردستان مشاهده و در سایت پرنده‌نگری کشور ثبت شد.
 
مشاهده پرنده سنگ‌چشم پیشانی‌سفید در سنندج برای نخستین بار
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان از مشاهده پرنده سنگ‌چشم پیشانی‌سفید در شهرستان سنندج برای نخستین بار خبر داد.
 
درناهای فرنگی در راه مازندران
چند ماهی از پرکشیدن درنای امید می‌گذرد اما هنوز سایه‌اش بر سر تالاب‌های مازندران سنگینی می‌کند و در عین حال به گفته مسئولان درناهای جدید پرورشی بلژیکی در حال پرواز به سمت این استان هستند.
 
افسردگی در مرغ مینا
افسردگی باعث می شود تا پرنده شور و نشاط و سرزندگی خود را از دست بدهد و دیگر از تعامل با شما به عنوان سرپرستش احساس خوشایندی نداشته باشد. یادتان باشد که هیچ گاه با بی تفاوتی از کنار رفتارهای غیر طبیعی حیوانتان رد نشوید و حتماً پیگیر علت و درمان آن باشید.
 
نگهداری از فنچ
فنچ ها یکی از انواع پرندگان کوچک و زیبایی هستند که نگهداری از آنها چندان هم مشکل نیست و می توان آن را گونه ای مقاوم و کم هزینه به شمار آورد. زادگاه اصلی فنچ استرالیا و بعضی کشورهای گرمسیر آسیای شرقی از جمله هند و پاکستان است. فنچ ها پرندگان سخنگو نیستند اما با صاحب خود ارتباطی عالی برقرار می کنند. از انواع فنچ ها می توان به فنچ زبرا یا گورخری یا راه راه، فنچ رنگین کمانی، فنچ بنگالی یا اجتماعی، و فنچ جغدی اشاره کرد. طول عمر فنچ 5 تا 10 سال است و نهایت تا 12 سانتیمتر رشد می کند.
 
دراکولا در آسمان، ترکیب ترسناک طوطی و کرکس
کرکس طوطی یا طوطی دراکولا (Pesquet's parrot) بر خلاف نام و ظاهر غلط‌اندازش خونخوار نیست، علاقه‌ای هم به گوشت ندارد و بیشتر از انجیرهای تازه بر درخت‌ها تغذیه می‌کند.
 
تغذیۀ عروس هلندی
مسلماً تغذیه یکی از مهم ترین عوامل پرورش است و در مورد عروس هلندی نیز بایستی بسیار به این موضوع توجه داشت. عروس هلندی یکی از حیوانات خانگی پر طرفدار است که زادگاه اصلی آن استرالیاست و بر خلاف آنچه که عموم تصور می کنند غذای آنها فقط دانه و ارزن نیست.
 
کبوترها چگونه مسیریابی می کنند ؟
کبوترهای خانگی به قدرت شگفت انگیزشان در یافتن مسیر بازگشت به خانه از سرزمینی به سرزمین دیگر و مسیریابی های پیچیده مشهور هستند. در واقع آنها چنان در این کار مهارت دارند که 2000 سال پیش از آنها به عنوان شیوه ای امن و مطمئن برای ارتباطاتشان و ارسال نامه های سری استفاده می کردند.
 
دانلود رایگان فایل بیماریهای پرندگان خانگی
شما می توانید مجله PET BIRDS DISEASES را به صورت رایگان و کامل از لینک زیر دانلود نمایید
 
نجات و مداوای "بهله سارگپه پابلند" توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دنا
امدادگران جمعیت هلال احمر پایگاه شهید ازراش توت نده پس از اعلام یک شهروند ، اقدام به نجات و مداوای پرنده شکاری از نوع "بهله سارگپه پابلند" که از ناحیه بال دچار جراحت بود کردند.
 
این پرنده ملودی سرما سر می دهد!
تصویری که با عنوان ملودی سرما از او نام برده شد.
 
پرندگان موزه دارآباد واکسینه شدند
موزه دارآباد با هدف جلوگیری از شیوع بیماری در میان پرندگان این موزه از اجرای برنامه واکسیناسیون پرندگان خبر داد.
 
پرنده «زنگوله بال» برای اولین بار در استان کردستان مشاهده و ثبت شد
حمیدی خبر داد: برای نخستین بار پرنده‌ای با نام «زنگوله بال» توسط آقایان ناصح حسینی، آزاد توکلی و خانم آرزو عبدی از اعضای تیم پرنده نگری شهرستان مریوان در تالاب بین المللی زریوار مشاهده و رکورد شد و در سایت پرنده نگری کشور ثبت شد.
 
آموزش سخنگو کردن طوطی
بسیاری از طوطی ها عاشق تقلید کلمات هستند. آموزش طوطی برای سخنگو شدن ممکن است کمی زمان بر باشد اما نتیجه ای شیرین دارد! 1. قفس طوطی باید در مرکز خانه باشد. طوطی باید با شما و افراد خانواده در ارتباط باشد بنابراین می بایست قفس او را در جایی بگذارید که همه را ببیند. هر چه بیشتر با او ارتباط بگیرید اجتماعی تر می شود. هر چه لغات بیشتری از اطراف خود بشنود احتمال تکرار کلماتش هم بیشتر می شود. همچنان که از کنار قفسش رد می شوید با او دیالوگ داشته باشید مثلا بگویید "سلام.. چیکارا می کنی خوشگلم؟ حالت خوبه.." طوطی بسیار اجتماعی است و از اینکه با او در تعامل باشید خوشحال و با شما صمیمی تر می شود.
 
آغاز سرشماری گونه قرقاول در استان خراسان رضوی
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سرشماری گونه در معرض انقراض قرقاول در مناطق زیست این پرنده در استان به روش خطی آغاز شد.
 
درمان و رهاسازی پرنده غواص گلوسیاه در سیرجان
پرنده کمیاب غواص گلوسیاه که به ضعف جسمانی مبتلا شده بود؛ در سیرجان تیمار و در طبیعت رها سازی شد.
 
تأثیر روابط انسان و حیوانات بر روی سلامت روحی
دوران کرونا به ما یاد داد که چقدر بودن در کنار عزیزانمان مهم است؛ بسیاری در همین دوران به خاطر دور بودن از عزیزانشان با سرپرستی یک حیوان خانگی جای خالی نزدیکانشان را تا حدودی پر کردند. در مطالعه ای که صورت گرفته حیوان خانگی در شرایط استرس زا فشار خون را کاهش می دهد ، منجر به بهبود سلامت قلب می گردد و در مجموع نیاز فرد به دکتر را کاهش می دهد.
 
تجارت پرندگان زینتی و خطر انقراض آنها
طبق آخرین پژوهش های به عمل آمده که به تازگی در مجلۀ Current Biology هم به چاپ رسیده جنگل های گرمسیری و استوایی رفته رفته رنگ خود را از دست می دهند چرا که گونه های رنگارنگ پرندگانی که در آن زیست می کردند برای خوشایند انسان گرفته و در قفس نگهداری می شوند!
 
نمایشگاه بین المللی حیوانات خانگی اندونزی 2022 - عکس
نمایشگاه بین المللی حیوانات خانگی 2022 در اندونزی و از تاریخ 26 تا 28 آگوست برقرار شد تا شاید به نوعی توانسته باشد مراقبت از حیوانات خانگی را به نمایش واقعی بگذارد.
 
کسب و کاری پرسود از پرندگان رنگارنگ در مشهد
پرورش پرندگان زینتی کسب و کاری پرسود که در چندسال گذشته در مشهد رونق گرفته است.
 
نجات حیوانات خانگی گیر افتاده در آتش
ریاض – به دنبال آتش سوزی بزرگی که روز جمعه در مرکز خرید الخبار شهر ظهران واقع در قسمت شرقی عربستان سعودی رخ داد نیروی آتش نشانی این شهر وارد عمل شد و حیوانات خانگی یک مرکز حیوانات خانگی را که در آتش محبوس شده بودند را نجات دادند.
 
مزیت های استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی
استفاده از دستگاه های جوجه کشی در شکل های مختلف سابقه ای بسیار طولانی دارد که به گفته ای به هزاران سال پیش نیز برمیگیردد. دلیل اصلی استفاده از دستگاه جوجه کشی را میتوان به امکان خارج کردن تعداد زیادی جوجه در یک زمان اشاره کرد که می تواند نیازهای پرورشی افراد را به خوبی پاسخ دهد. سیستم های دستگاه های جوجه کشی در سالهای اخیر پیشرفت بسیاری داشته است و در این بین استفاده از روش های مختلف و همچنین انواع مختلف آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی امکان طراحی و ساخت این دستگاه را به اسانی برای افراد محیا کرده است.
 
جداسازی طوطی‌های بد دهن در باغ وحش!
مسئولان باغ وحشی در شرق انگلستان، ۵ طوطی بد‌دهن را از بقیه طوطی‌ها جدا کردند که بقیه طوطی‌ها از آن‌ها تقلید نکنند. این پنج طوطی به نام‌های بیلی، اریک، تایسون، جید و السی ماه گذشته به جمع ۲۰۰ طوطی خاکستری این باغ وحش پیوسته بودند. اما بعد از مدتی مسئولان باغ وحش متوجه شدند که
 
دامپزشکان همان روز تصمیم گرفتند
همان روزی که تصمیم میگیرد دامپزشک شود عشق به حیوانات و دلسوزی برای سلامت آنها را هر روز در خود می پرورانید گویی از زمان حضور خود در این دنیا بنای روح و روانش به گونه‌ای پرورش یافته که دوستدار حیوانات باشد.
 
تاثیر حیوانات خانگی در درمان افسردگی
یکی از روش‌های درمان افسردگی که چند سالی است در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد ونتایج مطلوبی به‌دست آمده است (Animal-assisted Therapy) یا pet therapy (درمان بوسیله حیوانات خانگی) خوانده می‌شود. به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ یکی از روش‌های درمان افسردگی که چند سالی است در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد ونتایج مطلوبی به‌دست آمده است و هر روز بر کاربرد ودانش علمی آن افزوده می‌گردد درمان بوسیله حیوانات خانگی است که به صورت علمی و تخصصی با این نام (Animal-assisted Therapy) خوانده می‌شود.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net