تغییرات عجیب مغز اختاپوس‌ها
طبق یافته محققان، اختاپوس ها می‌توانند مغز خود را برای سازگاری با تغییرات محیطی و دمایی به‌طور مجدد بازسازی کنند، اما چگونه؟
 
نهنگ قاتل حوالی کیش دیده شد
دبیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست ضمن تایید خبر حضور نهنگ های قاتل در خلیج فارس گفت: این موضوع عجیب نیست و پیش از این هم رخ داده اما مستند نشده است.
 
اصیلا شمس٬ دختری که در هرات از پول فروش نقاشی های خود به حیوانات خیابانی غذا تهیه میکند
یک دختر در ولایت هرات با فروش تابلوهای نقاشی اش به حیوانات خیابانی غذا می دهد. او بیش از دو سال می شود که از مکتب فارغ شده؛ اما به علت محدودیت های حکومت طالبان، نتوانسته که در امتحان کنکور شرکت کند. اصیلا شمس دو سال می شود که پس از محروم شدن از تحصیل، به نقاشی روی آورده است.
 
این ماهی عجیب‌الخلقه‌ در خشکی هم زنده می‌ماند!
به‌تازگی سروکله نوعی ماهی به نام کله‌ماری ملقب به هیولای فرانکشتاین که می‌تواند چند روز در خشکی زنده بماند در ایالت میزوری آمریکا پیدا شده است.
 
مسمومیت ماهی آکواریومی با کلر
وجود گاز کلر در آب به میزان بالای 0.5 میلی گرم در هر لیتر باعث مسمومیت ماهی می گردد. در واقع کلر در واکنش با آبشش ها سبب نکروز بافت آبشش و خفگی در ماهی می شود. ماهی ها برای زنده ماندن نیاز به آب نرم و با سختی پایین دارند.
 
فداکاری مادام‌العمر نهنگ‌های قاتل مادر برای پسرانشان
مطالعه‌ روی نهنگ‌های قاتل (ارکا) در اقیانوس آرام شمالی نشان داده که مادران این حیوانات برای پسران خود «فداکاری مادام‌العمر» می‌کنند.
 
انواع طعم دهنده ها در غذای ماهی
آزمایشات حسی خوراک(شامل بررسی توصیفی و کیفیت خوراک به همراه نحوه مصرف) نظیر خوشخوراکی، ارزش رجحانی، طعم، آروما، بافت و طعم خوراک توسط انسان و وسایل پیشرفته الکترونیکی قابل انجام است.
 
مراقبت از ماهی قرمز
ماهی های قرمز عموماً در طبیعت و در رودخانه ها و آبگیرها وجود دارند. حداکثر دمای مطلوب برای ماهی های قرمز که در آکواریوم نگهداری می شوند بین 20 تا 23 درجۀ سانتیگراد و برخی گونه های آن کمتر و بین 15 تا 21 درجه است. هر گونه تغییر ناگهانی دما می تواند خطرناک و حتی کُشنده باشد. به ازای هر 20 لیتر آب یک قاشق غذاخوری نمک دریا یا نمک مخصوص آکواریوم می تواند به حفظ سلامت ماهی کمک کند
 
انتخاب نور مناسب برای آکواریوم
شاید در گذشته نور آکواریوم زیاد مورد توجه قرار نمی گرفت اما امروزه به خوبی می دانیم که نور و روشنایی آکواریوم نقش مهمی در مجموع سیستم آکواریوم دارد. چرا نور آکواریوم مهم است ؟ اولین علت آن می تواند این باشد که با وجود روشنایی علاقمندان می توانند به تماشای ماهی های آکواریوم بپردازند. اما در مرتبۀ بالاتر و مهم تر، نور مناسب آکواریوم انرژی لازم برای فتوسنتز گیاهان و جانداران آکواریوم را فراهم می کند. به عنوان منبع اصلی نور، روشنایی آکواریوم برای موجودات زندۀ آکواریوم مثل
 
متوسط عمر ماهی های آکواریوم
شاید شما هم تابحال تجربه کرده باشید که ماهی قرمزتان ظرف دو یا چند روز از بین برود و با خود بیاندیشید که ماهی ها چقدر حساس هستند و نگهداری از آن ها سخت و هزینه بر است. بایستی به شما بگوییم که آن طور هم که در مورد ماهی قرمز یا ماهی های رایج آکواریومی فکر می کنید نیست و ماهی های رایج آکواریومی طول عمرهای متفاوتی دارند؛ به طوری که ماهی قرمز بر خلاف تصور عموم بسیار مقاوم و قوی هستند و حتی دیده شده که تا سن 30 سال هم زنده ماندند.
 
بهترین آکواریوم های دیواری
آکواریوم های دیواری روشی شیک برای نشان دادن ماهی های زیبای شماست. ماهی ها با حرکات نرم و زیبایشان بر روی دیوار شما نقوشی آرامش بخش می دهند. آکواریوم های دیواری در طرح ها و مدل های متنوعی وجود دارند بنابراین تصمیم گرفتیم تا چند تا از بهترین ها را به شما معرفی کنیم. برای داشتن یک آکواریوم دیواری خوب بایستی به دنبال ویژگی های خوب و متناسب با زندگیتان باشید:
 
آکواریوم ابزاری آموزشی برای کودکان
امروزه آکواریوم ها به دلیل زیبایی و خاصیت آرامش بخشی که دارند، بیشتر از گذشته در منازل، دفاتر کاری، رستوران ها و حتی لابی ساختمان ها خودنمایی می کنند. اما آیا می دانستید که از آکواریوم می توان به عنوان ابزاری آموزشی در کلاس ها و یا حتی درون خانه استفاده کرد؟ نصب یک آکواریوم به دانش آموزان در هر ردۀ سنی که باشند این فرصت را می دهد که از طریق تجربی آموزش ببینند. داشتن یک آکواریوم منجر به برانگیختن احساس مسئولیت و تمایل به یادگیری در کودک می شود. مزایای آموزشی آکواریوم "خواندن" دانش آموزان از تحقیق و مطالعه پیرامون موضوعاتی نظیر انواع گونه های ماهی ها، گیاهان دریایی، مرجان ها و
 
متقاعد کردن والدین برای داشتن حیوان خانگی
شما همیشه دوست داشته اید که حیوان خانگی داشته باشید اما والدین شما مخالفت می کنند. شاید گاهی اوقات بتوانید از این مسأله بگذرید اما بعضی اوقات واقعاً می خواهید که یک دوست بامزه داشته باشید. خب در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم که شاید برای شما مفید باشد.
 
5 دستورالعمل برای تهیۀ غذای ماهی خانگی
غذاهای صنعتی که برای ماهیان خود از مغازه های مخصوص خریداری می کنید ممکن است سرشار از مواد مغذی و مفید باشد اما از سویی دیگر گران و حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی هم هست.
 
اره‌ ماهی بند انگشتی
یک بیولوژیست از بچه یک اره‌ماهی عکسی مایکرو گرفته که بیشتر جزئیات این آبزی بند‌انگشتی را نشان می‌دهد.
 
بهترین وکیوم ها برای آکواریوم ماهی
برای علاقمندان به آکواریوم ماهی، بالاترین لذت اینست که ببینند ماهی ها در محیطی تمیز و امن شنا می کنند. تمیز کردن مداوم آکواریوم می تواند روی ظاهر آن اثرات مخربی بگذارد.
 
خطر انقراض دلقک‌ماهی‌ها در صورت تداوم گرمایش زمین
دانشمندان زیست محیطی هشدار داده‌اند دلقک‌ماهی‌های معروف به «نمو» ممکن است در معرض خطر جدی ناشی از تغییرات اقلیمی باشند.
 
منتخب برترین اسامی حیوانات خانگی
در حال حاضر با نظرسنجی های مختلفی که در یکی از سایت ها معتبر این موضوع صورت گرفته است اسامی فوق برای حیوانات خانگی در دو جنس ماده و نر اعلام شده.
 
ماهی‌ها مهارت موسیقایی دارند
مطالعات جدید نشان می‌هد ماهی‌های قرمز نه‌تنها به موسیقی گوش می‌دهند و از آن لذت می‌برند حتی می‌توانند آهنگسازان مختلف را از هم تشخیص دهند.
 
شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد
شادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا کردن آن‌ها می شود.
 
کم اشتهایی ماهی‌ها به خاطر داروی ضدافسردگی
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که داروهای ضد افسردگی نیز وارد رودخانه‌ها و نهرها می‌شوند و شیوه رفتار برخی ماهیان را هنگام شکار غذا تغییر می‌دهند.
 
اگر ماهی قرمز دارید، بخوانید
ماهی‌های قرمز درون تنگ به سرعت بیمار می‌شوند. برای شناخت بیماری آنها به چند نکتهه باید توجه کرد.
 
ماهی‌هایی که خود را در آینه می‌شناسند
محققان دریافتند نوعی ماهی کوچک ساکن آب‌های شور موسوم به Labroides dimidiatus قادر است تصویر خود را در آینه شناسایی کند.
 
رایج ترین بیماری های ماهی های آکواریوم و درمان آنها
ماهی های آکواریوم هم مانند ما انسان ها دچار بیماری می شوند.
 
در سوگ حیوان خانگی چگونه بر غم خود فائق آئیم
مرگ حیوان خانگی می تواند به اندازۀ از دست دادن یک دوست یا یکی از اعضای خانواده دردناک و غم بار باشد بنابراین غلبه بر این احساس نیاز به بروز غم و اندوه فراوان دارد. به منظور کمک به افرادی که به تازگی دوست پشمالوی عزیز خود را از دست داده اند کارشناسان چند رهنمود و توصیه ارائه می دهند که با هم آنها را مطالعه می کنیم.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net