سگ ها چگونه شرایط روحی انسان را درک می کنند؟
تقریبا همه کسانی که با سگ ها سر و کار داشته اند به این موضوع اعتراف می کنند که این حیوان قادر است شرایط روحی صاحبش را درک کرده و بر اساس آن واکنش نشان دهد. به همین دلیل تیمی از دانشمندان تلاش می کنند که با بررسی نحوه و چگونگی این فرایند، دلایل آن را کشف کنند.
 
ببینید | حرکت شگفت‌انگیز اپل برای کمک به حیوانات معلول!
اپل ویدئوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده است که در آن قابلیت های آیفون 14 پرو را برجسته می کند. این ویدئو نشان می دهد که چگونه لیدار آیفون 14 پرو بدن یک سگ را اسکن می کند تا 3DPets بتواند یک پایه پروتز را چاپ 3 بعدی کند.
 
اصیلا شمس٬ دختری که در هرات از پول فروش نقاشی های خود به حیوانات خیابانی غذا تهیه میکند
یک دختر در ولایت هرات با فروش تابلوهای نقاشی اش به حیوانات خیابانی غذا می دهد. او بیش از دو سال می شود که از مکتب فارغ شده؛ اما به علت محدودیت های حکومت طالبان، نتوانسته که در امتحان کنکور شرکت کند. اصیلا شمس دو سال می شود که پس از محروم شدن از تحصیل، به نقاشی روی آورده است.
 
پس از گازگرفتگی سگ و گربه چه اقداماتی لازم است؟
هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار با گازگرفتگی و ایجاد زخم و خراش به انسان منتقل می‌شود. سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: از شهروندان خواستاریم در صورت آسیب دیدگی توسط سگ و گربه حتی به مقدار جزئی، به مدت ۲۰ دقیقه محل زخم و خراش را با صابون شسته و در اسرع وقت با مراجعه به مرکز بهداشت محل زندگی خود پیگیر امور درمانی مانند واکسیناسیون هاری باشند.
 
پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و مبل با چند ترفند ساده
به همان اندازه که ما دوستان چهارپای خود را دوست داریم، از دیدن موهای آن ها بر روی فرش و مبلمان متنفریم. ریختن موی حیوانات طبیعی است و اگر شما تصمیم گرفته اید که سرپرست یک حیوان خانگی باشید، باید بپذیرید که موهای دوست پشمالوی شما می ریزد و این مسئولیت شماست که آن ها را تمیز کنید. در ادامه با معرفی بهترین ترفندها برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی مبلمان و فرش با راهنماتو همراه باشید.
 
پاک کردن موی گربه از روی لباس با چند روش ساده
بی‌شک ساده‌ترین روش برای جدا کردن موهای حیوانات خانگی دوست‌داشتنی شما، استفاده از روش رطوبت است. در این روش دست خود را با آب خیس کنید و از بالا به پایین روی لباس بکشید؛ این کار سبب می‌شود تا موهای چسبیده روی لباس خیس و سنگین شوند و به‌راحتی از روی لباس جداشده و به کف دست شما بچسبند.
 
اوتیسم در سگ ؛ آیا سگ ها دچار اوتیسم می شوند؟
براساس مطالعات انجام شده ، تشخیص اختلال طیف اوتیسم در حیوانات بر اساس دو معیار اساسی انجام می شود: ۱- اختلالات در ارتباطات اجتماعی و تعاملات زمانی که سگ را صدا می زنید، پاسخی به شما نمی دهد. گاهی به نظر می رسد اصلا صدای شما را نمی شنود. در برابر نوازش شدن و نگه داشته شدن در آغوش مقاومت می کند. به نظر می رسد ترجیح می دهد که به تنهایی بازی کند. به دنیای خودش پناه می برد.
 
تصاویر تصادفی از گربه‌ها؛ در ذهن گربه‌ها چه می‌گذرد؟
چه چیزی باعث شده است که گربه‌ها و رفتارهای خاصشان تا این اندازه برای ما جذاب باشد؟‌ دلیل این رفتارهای منحصربه‌فرد چیست؟‌ در ذهن گربه‌ها چه می‌گذرد؟
 
این فرشها مناسب صاحبان حیوان خانگی نیستند
نگه داری حیوان خانگی سختی های مختص به خودش را خواهد داشت. اگر دوست دارید حیوان خانگی بیاورید باید با کثیف شدن خانه و فرش خود کنار بیایید. یکی از عمده مشکلاتی که با وجود حیوان خانگی در منزل با آن مواجه خواهید شد شستشوی مکرر و مداوم فرش ها خواهد بود. شاید به فکر خرید فرشی مناسب برای حیوان خانگی افتاده پاشید پس اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال خرید فرش مناسب حیوان خانگی هستید و در خانه خود قصد نگهداری حیوان خانگی دارید باید این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب فرش هایی که مناسب حیوانات خانگی نیستند را به شما معرفی خواهیم کرد. چه فرش هایی برای نگه داری حیوان خانگی مناسب نیستند؟
 
باورهای رایج اما نادرست درباره حیوانات که شاید شما هم به آن ها اعتقاد داشته باشید
باورهای رایج اما نادرست زیادی درباره ی حیوانات وجود دارد که همه ی ما آن ها را شنیده ایم و با آن ها بزرگ شده ایم.
 
٥ نشانه افسردگی سگ‌های خانگی که نباید نادیده گرفت!
برخی نشانه‌ها حاکی از وجود افسردگی و بیماری روحی، در توله‌های پشمالو شما است که با دیدن این نشانه‌ها باید حتما به دامپزشک مراجعه کنید. رسانه هدهد در این مقاله چند مورد از این نشانه‌های افسردگی سگ‌ها را برای شما بازگو می‌کند. آیا احساس می‌کنید که سگ شما تا حدی احساس ناراحتی می‌کند؟ همه کسانی که از یک سگ نگهداری می‌کنند، دوست دارند که حیوان پشمالویشان همیشه خوشحال باشد، اما تشخیص علائمی که نشان می‌دهد توله سگ شما احساس غمگینی، افسردگی یا تنهایی می‌کند تا حدی دشوار است.
 
فواید و زمان عقیم کردن سگ
امروز می‌خواهیم در مورد فواید عقیم کردن سگها صحبت کنیم. گفتم فواید؟ نه. فواید کلمه‌ی صحیحی نیست. فواید برای حالتی بکار می‌رود که شما بهتر است کاری را انجام بدهید. گاهی وقتها اگر کاری را انجام ندهید، حسابی برایتان گران تمام می‌شود. پس کلمه‌ی فواید را خط می‌زنیم و به جایش می‌گوییم: ضرورت!
 
آموزش ساخت اسباب بازی سگ در خانه
معمولا قیمت اسباب بازی سگ این قدر گران است که شما را در خرید دچار تردید کند. در مواجهه با چنین تردیدی به خاطر بیاورید که برای سگ ها مارک و برند یا نو و کهنه اهمیتی ندارد و می توانید به جای صرف هزینه ای بالا برای تهیه اسباب بازی، خودتان دست به کار شوید و به سادگی چند وسیله بازی بسازید که تفاوت چندانی با آماده ها ندارد و همان کار را برای سگ خواهد کرد.
 
رازها و حقیقت های جالب درباره گربه ها
شاید براتون جالب و باورنکردنی باشه که گربه ها مزه های شیرین رو نمیتونن حس کنن؛ طبق گفته ی دانشمندها این موضوع به علت وقوع یه جهش ژنتیکی رخ داده که روی گیرنده های اصلی چشایی موثر واقع شده، برخلاف بیشتر پستانداران گربه ها دارای گیرنده ی چشایی هستن و گوشت رو ترجیح میدن به همین علته که گربه ی شما بین غذای خشک و غذای مرطوب و گوشتی، غذاهای گوشتی رو ترجیح میده.
 
چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زبان حیوانات را تفسیر و رمزگشایی کند؟
قلمرو شگفت‌انگیز هوش مصنوعی (AI) به‌طور مداوم افق‌های خود را گسترش می‌دهد و جنبه‌های مختلف زندگی ما را متحول می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی پیشرفت‌های چشمگیری در درک و پردازش زبان‌های انسانی داشته است، اکنون برای رمزگشایی و پر کردن شکاف ارتباطی بین انسان و حیوانات نیز استفاده می‌شود. این پیشرفت چشمگیر این پتانسیل را دارد که اسرار زبان حیوانات را بگشاید و ارتباط دو طرفه با گونه‌های دیگر را امکان‌پذیر کند.
 
چرا سگ زمین رو می کَنه
این روزا دیگه مسئله ی داشتن حیوون خونگی به یه موضوع عادی تبدیل شده و خیلی ها هستن که اقدام به نگهداری از حیوانات خونگی میکنن و حیوون هایی مثل سگ، گربه و پرنده هایی مثل مرغ عشق، خرگوش، لاکپشت و... جز حیوانات خانگی محسوب میشن که تو ایران خیلی ها اون ها رو داخل خونه نگه میدارن و بهشون رسیدگی میکنن و البته که به همین راحتی هم نیست این رسیدگی کردن چرا که یه مسئولیت بزرگ بر روی دوش افرادی که حیوون خونگی دارن هست و این به دلیلی زنده بودن و احساس داشتن این حیوانات هست و که یه فرد دارای پت مسئول میشه که امنیت جانی و روحی حیوون خونگی که داره رو تامین کنه ولی در این راه باید افرادی که درای حیوون خونگی هستن شناخت نسبی هم به اخلاقیات و روحیات کلی در این حیوانات داشته باشن تا با دیدن یه سری از رفتارهایی که ازشون سر میزنه تعجب نکنن و یا ندونسته در مقابل غریزه ی اون ها اقدام به پرخاش نکنن چرا که این کار باعث میشه که حیوون شما پرخاشگر بشه.
 
۱۳ روش برای کمک به عمر طولانی تر حیوانات خانگی
اگر برای عمر طولانی تر حیوانات خانگی دنبال راه و چاره هستید این نکات تخصصی می‌تواند به شما و حیوان خانگی شما کمک کند تا در کنار هم طولانی‌تر زندگی کنید.
 
چرا سگ صاحب خود را گاز میگیرد؟
طبق تحقیقات انجام شده داشتن حیوون خونگی میتونه میزان زیادی از استرس و اضطراب افراد رو کم کنه و افرادی که حیوون خونگی دارن کمتر از افراد دیگه مبتلا به افسردگی میشن، اما داشتن حیوون خونگی به همین راحتی ها نیست چرا که شما باید مسئولیت یه موجود زنده رو که طبیعتش با شما فرق داره رو قبول کتنید که ممکنه هر آن ازش حرکت غافلگیر کننده ای ببینید، یعنی شاید شما در شناخت آدم ها دچار مشکل باشید با وجود این که اون ها هم زبونتون هستن دیگه ببینید که در شناخت موجوداتی که حتی زبون مشترک باهاشون ندارید چه راهه سختی میتونید داشته باشید ولی یه فرقی که در این بین وجود داره این هست که انسان ها از اونجایی که خیلی پیچیده هستن نمیشه به طور کامل شناختشون ولی حیوون خونگی از اونجایی که به دست خودتون تربیت میشه و شرطی شدن رو یاد میگیره بعد از مدتی میتونه برای شما مثل یه کتاب از قبل خونده شده باشه و دیگه برای این که بفهمید که مشکلی داره یا نه دچار اشتباه و خطا نمیشید و میتونید خیلی از علائم اون رو حدس بزنید و بدونید کی عصبانیه و کی ناراحت چون این موجودات مثل انسان ها نیستن که احساسات خودشون رو لای هزارتا پستو قایم کنن و آخرش هم یه احساس دیگه شون رو نشونتون بدن! اینا باهاتون صادقن!
 
چرا گربه من لاغره!
داشتن حیوون خونگی میتونه یکی از بهترین اتفاقات باشه تو زندگی خیلی ها خصوصا اگر این افراد تنها باشن و نیاز به یه دوست داشته باشن که از قضا حرف نمیزنه، غر نمیزنه، پشتت زیرآبتو نمیزنه، با اون یکی دوستات برنامه نمیریزه که بره بیرون و به تو چیزی نگن، الکی بهت نمیگه که لباست بهت میاد، از این که رازاتو میدونه نمیترسی که یه روز فاششون کنه و... که خب این میشه از مزیت ها ولی مگه حیوون خونگی فقط مزیت داره؟ البته که اینطور نیست که اگر اینطور بود الان همه حیوون خونگی داشتن! بنابراین اگر بخواهیم از بعضی از بدی های حیوون خونگی بگیم میشه به ریزش مو، سر و صدا، چنگ انداختن، دست دادن بی اختیاری ناگهانی بهشون و احتمالا دستشویی کردن وسط خونه، آسیب زدن به بعضی از وسایل خونه از سر بی حوصلگی و... اشاره کرد که خب البته هر کسی که حیوون خونگی مثل سگ و گربه داره احتمالا همه ی اینا رو میدونسته و بعد اقدام به نگهداری کرده و اگر هم نمیدونسته که باید بهش بگیم امیدواریم که با این مسائل کنار بیاد! اما مسئله ی دیگه ای که راجبه حیوون های خونگی وجود داره مریضی های اون هاست حالا گذشته از این که احتمال داره کسی نسبت به اون ها آلرژی نشون بدن و مریض بشه ولی منظور ما مریض شدن خود این حیوانات هست که مسلما براشون درد و عذابه زیادی رو به وجود میاره و شما به عنوان صاحب یه پت باید تشخیص بدید که حالش بد هست و بعد اون رو ببرید دامپزشکی و بدون تشخیص دادن این موضوع ممکن هست که بیماری در اون حیوون پیشروی کنه و علائم بدتر بشه. حالا یکی از مسائلی که باید در حیوانات به اون توجه کرد و اون رو زیر نظر داشت وزن اون ها هست؛ خیلی از افراد از چاق شدن پتشون میترسن ولی بی اشتهایی و از دست دادن ناگهانی وزن برای حیوون ها میتونه یه علامت هشدار جدی باشه که در این مقاله قصد داریم که چند تا از دلایلی رو که باعث کاهش وزن گربه ها میشه براتون شرح بدیم، پس با ما همراه باشید.
 
چرا گربه‌ها عاشق جاهای تنگ و کوچک اند؟
اگر تا به حال تشک یا درخت مخصوص و گران قیمتی برای گربه ی خود خریده باشید احتمال متوجه شده اید که گربه تان به جعبه ی تشک یا درخت بیشتر علاقه نشان می دهد تا خود آن. گربه ها میل مقاومت ناپذیری به مکان های تنگ یا جعبه ها دارند. حتماً تا به حال این سؤال برایتان پیش آمده که علت این علاقه چیست. این مسأله دلایل مختلفی دارد که در ادامه درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد.
 
ویدئویی از آب دهان گربه زیر میکروسکوپ
در ویدئو زیر آب دهان گربه زیر میکروسکوپ را مشاهده می نمایید.
 
دانشمندان تفاوتی جالب میان نحوه دیدن جهان توسط انسان‌ها و سگ‌ها کشف کردند
تیمی از دانشمندان، سگ‌ها را درون دستگاه MRI قرار داده‌اند و هنگامی که آن‌ها مشغول دیدن فیلم بودند، مغز آن‌ها را به کمک یادگیری ماشینی مورد بررسی قرار دادند تا به اطلاعاتی درباره نحوه پردازش بصری در آن‌ها دست پیدا کنند. محققان در این پژوهش توانستند به تفاوت جذابی میان ادراک انسان‌ها و سگ‌ها پیدا کنند: سگ‌ها بجای توجه به اینکه چه کسی یا چه چیزی کارها را انجام می‌دهد، بیشتر از نظر بصری به خود کارها توجه می‌کنند. این یافته می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد چرا که می‌توانیم متوجه شویم که مغز سگ‌ها در هنگام دیدن، به چه چیزی اولویت می‌دهند.
 
چند حقیقت جالب درباره «جغدها»و دنیای شگفت انگیز آن ها
جغدها با آن ظاهر و ویژگی های منحصر به فردشان یکی از جذاب ترین پرندگان دنیا به شمار می روند. ۲۵۰ گونه ی مختلف از این پرنده وجود دارد که هر کدام شکل و اندازه ی متفاوتی دارند، از گونه های کوچک ۱۲ سانتیمتری گرفته تا گونه های بزرگی نزدیک به ۹۱ سانتیمتر. اما حتی گونه های کوچک جغد هم ذاتاً شکارچی هستند و منقار و چنگال های تیزی دارند که از آن ها برای شکار و خوردن حیوانات کوچکی مثل حشرات، جوندگان و خزندگان استفاده می کنند.
 
چگونه در هوای داغ تابستان حیوان خانگی خود را از گرمازدگی حفظ کنیم؟
گربه‌ها و سگ‌ها همیشه نمی‌دانند چه چیزی برایشان بهتر است. در اینجا چند نکته از متخصصان برای در امان نگه داشتن حیوانات خانگی از گرمازدگی در دماهای بالا آورده شده است. در روزهای اخیر موج گرما بسیاری از کشورهای جهان را درنوردیده است. برای در امان ماندن انسان‌ها از این حرارت شدید، پیام‌های بهداشتی زیادی از سوی دولت‌ها صادر شده است که در اکثر آنها نوشیدن آب و محدود کردن زمان ماندن زیر آفتاب در صدر فهرست قرار دارند.
 
قفس مرغ عشق را کجا بذاریم
بعضی از حیوانات و پرنده ها هستن که تو خونه و همراه انسان میتونن زندگی کنن ولی خب نگهداری از حیوانات خانگی تو کشور ما هنوز مخالفان زیادی داره و در این بین هم اما موافقان بسیار که خب این دو دستگی کاملا قابل درک هست چرا که بعضی ها معتقد هستن که نگهداری حیوون های مثل سگ بنا بر مسائل اعتقادی کار ناپسندی هست و بعضی ها هم مشکلشون با نگه داری حیوانات خانگی مسئله ی نظافت و انتقال بیماری هست و در این بین هم اون دسته از افرادی که با نگهداری حیوانات خانگی موافق هستن دوس دارن که تو فضای خونه یه موجود زنده به غیر از خودشون رو ببینن و این موضوع بهشون حس خوبی میده ولی حالا در بین سگ و گربه یه سری از حیوون های خونگی دیگه هستن که نگهداری اون ها میتونه براتون مهیج باشه و دیگه امکان کثیفی خونه از قبیل احتمال ریزش مو و از دست دادن اختیار و ادرار حیوون تو خونه وجود نخواهد داشت.
 
میزان آب مورد نیاز سگ
آب، جز اصلی سلول‌های سالم و زنده بدن به شمار می رود. بدن سگ شما بدون مصرف مایعات کافی به درستی کار نخواهد کرد و دچار خشکی بدن خواهد شد. اگر حیوان خانگی شما به اندازه کافی مایعات ننوشد، حتما دچار بیماری می‌شود. به همین دلیل شما باید هر روزه کاسه آب حیوان خانگی خود را تمیز و دوباره آن را پر کنید. همچنین باید زمانی که حیوان خانگی شما بیشتر از حد معمول آب می نوشد، هوشیار باشید. زیرا این کار او می تواند نشانه ای از وجود بیماری در حیوان باشد.
 
گرمازدگی گربه ها
گربه ها نیز مانند انسان ها دچار گرمازدگی می شوند، و حتی بدن آن ها در مقایسه با بدن انسان نسبت به گرما حساس تر است.
 
اضافه وزن و عوارض آن در سگ ها
حیوانات هم مانند انسان ها در شرایطی خاص دچار اضافه وزن می شوند که طبعاً برای آنها عوارض و مشکلاتی به دنبال خواهد داشت. تحقیقات نشان داده سگ هایی که اضافه وزن دارند 2 سال کمتر عمر می کنند.
 
به درد حیوانات آزمایشی پایان دهیم!
لطفا این کلیپ رو تا آخر ببینید ! بخشی از درد و رنج حیواناتی که برای محصولات آرایشی و بهداشتی مورد آزمایش قرار می گیرند در این کلیپ به خوبی نشان داده شده.
 
آیا سگ ها حسادت می کنند؟
شاید برای شما هم جالب باشد که جواب این سوال را بدانید که آیا سگ ها هم همانند انسان حس حسادت دارند؟ آیا از اینکه به حیوان خانگی دیگری توجه کنیم یا با افراد دیگری وقت بگذرانیم حسودی می کنند؟
 
معرفی نژاد گربۀ اگزوتیک
گربۀ اگزوتیک مو کوتاه در دهۀ 50 میلادی از جفتگیری گربۀ پرشین و نژاد امریکایی مو کوتاه به وجود آمد و در سال 1996 میلادی با نام اگزوتیک مو کوتاه به ثبت رسید. در نگاه کلی ظاهری بیشتر متمایل به پرشین اما موهای کوتاه نژاد امریکایی را دارد و به دلیل انتقال ژن از این دو نژاد مقداری از خصوصیات هر دو را گرفته است.
 
انواع فوبیای حیوانات و روشهای درمان آن
زوفوبیا ترس از حیوانات است. برخی از افراد مبتلا به زوفوبیا از همه حیوانات می ترسند، در حالی که برخی دیگر از یک حیوان خاص می ترسند. ممکن است پس از یک تجربه آسیب زا با حیوانات، به زوفوبیا مبتلا شوید. یا فوبیا ممکن است به اختلال اضطراب دیگری مرتبط باشد.
 
آیا چمن مصنوعی می تواند سلامت حیوانات خانگی را به خطر بیاندازد؟
حیوانات نیز مانند انسان ها به طبیعت و سرسبزی علاقه زیادی دارند. ساخت یک محیط یا خانه بازی برای حیوانات خانگی، نه تنها می تواند به آن ها برای داشتن احساس خوب در هنگام بازی کردن کمک کند، بلکه روحیه آن ها را نیز بهبود می بخشد. سلامت حیوانات خانگی، تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است که یکی از آن ها محیط زندگی این حیوانات است. اگر دوست دارید حیوانات سرزنده و شادی داشته باشید، باید محیط مناسبی را برای زندگی و تفریحات آن ها فراهم کنید. چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. در واقع، استفاده از چمن مصنوعی در خانه و اتاق بازی حیوانات باعث سرزندگی و شادابی آن ها می شود؛ اما آیا چمن مصنوعی می تواند سلامت حیوانات خانگی را به خطر بیندازد؟ اگر شما هم نگران این است موضوع هستید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
 
جای خواب سگم کجای خونه باشه
شاید نتوان یک جواب واضح به این پرسش داد. در واقع سگ ها هم مانند انسان ها تیپ های شخصیتی مختلفی دارند با تمایلات متفاوت! بعضی از آنها دوست دارند جای خوابشان در اتاق خواب و کنار تخت سرپرستشان باشد در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند که روی مبل اتاق نشیمن بخوابند. بنابراین بهترین جا برای خوابیدن سگ شما به سن، تیپ شخصیتی، وضعیت سلامت او و تشخیص خودتان بستگی دارد.
 
دلایل قرمزی چشم در سگ ها
شاید یکی از شایع ترین مشکلاتی که در میان سگ های خانگی دیده می شود و هر سرپرست حداقل یک بار با آن مواجه شده مشکل قرمزی چشم باشد. در این مقاله در نظر داریم تا علت های مختلفی که باعث قرمزی چشم در سگ ها می شود را مرور کنیم.
 
سکته در گربه ها ؛ علل و درمان
آیا می دانستید که گربه ها هم همانند انسان دچار سکته می شوند. البته وقوع این اتفاق در آنها کمتر از انسان هاست. عموماً سکته های مغزی به دلیل وجود لخته در عروق خونی اتفاق می افتند اما می توانند دلایل دیگری مانند تومورها و انگل ها هم داشته باشند. بیماری های زمینه ای از دیگر علل بروز سکتۀ مغزی هستند؛ از جملۀ این بیماری ها فشار خون بالا، تیروئید، سرطان ها و بیماری قلبی می باشد.
 
عفونت گوش در سگ ؛ نشانه ها و درمان
عفونت گوش در میان سگ ها رایج است. برخی عفونت ها در شنوایی ممکن است اختلال ایجاد کند و منجر به عفونت مزمن گردد.
 
مسمومیت ماهی آکواریومی با کلر
وجود گاز کلر در آب به میزان بالای 0.5 میلی گرم در هر لیتر باعث مسمومیت ماهی می گردد. در واقع کلر در واکنش با آبشش ها سبب نکروز بافت آبشش و خفگی در ماهی می شود. ماهی ها برای زنده ماندن نیاز به آب نرم و با سختی پایین دارند.
 
آیا سگ ها می توانند سیب زمینی بخورند؟
سگ ها حیواناتی هستند که صرفاً گوشتخوار نیستند و علاوه بر گوشت می توانند از سایر مواد غذایی و سبزیجات هم بهره ببرند. اما در مورد سیب زمینی و مصرف آن توسط سگ ها سؤالات زیادی هست که دراین مقاله به بررسی آن می پردازیم.
 
گربه های بد غذا ؛ علل و درمان
یکی از مشکلاتی که گاهاً در گربه ها روی می دهد غذا نخوردن و بی اشتهایی گربه است. این مشکل شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما اگر بیشتر از 48 ساعت طول بکشد می تواند مشکلاتی را برای حیوان به دنبال داشته باشد.
 
علت گاز گرفتن خرگوش
از آنجائیکه خرگوش حیوانی آرام است، شاید از نظر سرپرست او گاز گرفتن رفتاری غیرطبیعی باشد اما این بدان معنا نیست که خرگوش ها گاز نمی گیرند. بروز این رفتار تهاجمی در خرگوش ها عموماً بسته به شرایط و موقعیتی است که خرگوش در آن قرار گرفته؛ پس در صورت وقوع آن از خود بپرسید چه چیزی باعث شد تا خرگوشم من را گاز بگیرد؟ شاید غذا در دستتان بوده ؟ شاید از بیرون آمده اید و بوی حیوان دیگه ای به همراه دارید؟ شاید از حرکت ناگهانی شما ترسید؟
 
بارداری در خوکچه هندی
خوکچۀ هندی ماده تا 4 هفتگی به بلوغ می رسد و خوکچۀ هندی نر تقریباً در سن 9 هفتگی اما بارداری تا پیش از سن 5 ماهگی می تواند برای سلامت خوکچۀ هندی ماده خطرناک باشد. بنابراین بهتر است تا پیش از رسیدن به این سن، خوکچه های نر و ماده را از یکدیگر جدا نگه دارید. در هر زایمان خوکچۀ هندی ممکن است بین 1 تا 12 بچه به دنیا آورد اما معمولاً این رقم بین 4 تا 5 بچه است. دورۀ بارداری خوکچه ها نسبت به سایر جوندگان بیشتر است و معمولاً تا دو ماه یا اندکی بیشتر طول می کشد.
 
آکنه در گربه
این بیماری که بیشتر در میان گربه های پرشین و هیمالین گزارش شده عموماً موروثی است و به صورت لکه ها و نقاط تیره ای که به قسمت انتهایی پوشش مویی در اطراف دهان و بینی و چین های صورت هستند، دیده می شوند. شاید در ابتدا مشکلی برای حیوان به وجود نیاورد و یا حتی خارش نداشته باشد اما در صورتی که مزمن شود می تواند منجر به بروز مشکلات جانبی گردد که من جملۀ آن عفونت های پوستی است.
 
نگهداری از فنچ
فنچ ها یکی از انواع پرندگان کوچک و زیبایی هستند که نگهداری از آنها چندان هم مشکل نیست و می توان آن را گونه ای مقاوم و کم هزینه به شمار آورد. زادگاه اصلی فنچ استرالیا و بعضی کشورهای گرمسیر آسیای شرقی از جمله هند و پاکستان است. فنچ ها پرندگان سخنگو نیستند اما با صاحب خود ارتباطی عالی برقرار می کنند. از انواع فنچ ها می توان به فنچ زبرا یا گورخری یا راه راه، فنچ رنگین کمانی، فنچ بنگالی یا اجتماعی، و فنچ جغدی اشاره کرد. طول عمر فنچ 5 تا 10 سال است و نهایت تا 12 سانتیمتر رشد می کند.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net