پس از گازگرفتگی سگ و گربه چه اقداماتی لازم است؟
هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار با گازگرفتگی و ایجاد زخم و خراش به انسان منتقل می‌شود. سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: از شهروندان خواستاریم در صورت آسیب دیدگی توسط سگ و گربه حتی به مقدار جزئی، به مدت ۲۰ دقیقه محل زخم و خراش را با صابون شسته و در اسرع وقت با مراجعه به مرکز بهداشت محل زندگی خود پیگیر امور درمانی مانند واکسیناسیون هاری باشند.
 
ورود به دانشگاه با حیوان خانگی!
یک دانشگاه آمریکایی اعلام کرد برای بهبود حال روحی دانشجویان، از این پس امکان آوردن حیوان خانگی آنها به دانشگاه را برای آنها فراهم می‌کند.
 
کدام نژاد سگ آپارتمانی ریزش موی کمتری داره؟
عشق بی قید و شرط، همراهی فداکارانه، حمایت عاطفی و سرگرمی از جمله مهم ترین مزایای نگهداری از سگ هاست. فراتر از حمایت عاطفی چه کسی از همراهی با یک دوست پشمالو و زیبا لذت نمی برد؟ یکی از چالش هایی که سرپرستان سگ های آپارتمانی با آنها روبرو هستند، ریزش موی این موجودات پشمالوی دوست داشتی است. آلرژی ناشی از شوره حیوانات خانگی و ریزش موهای آنها بر روی مبل و فرش می تواند برای بسیاری از انسان ها مساله ای آزار دهنده باشد.
 
جذب مشتری با گربه/ این گربه‌ به یک ستاره آنلاین تبدیل شد
گربه‌ای به نام «لئو» که در یک فروشگاه خرده‌فروشی در نیوجرسی زندگی می‌کند، به یک سلبریتی در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است و همه‌روزه مشتریان جدیدی را به این فروشگاه جذب می‌کند. فردی به نام جفری سیمپکینز، که ویدئوهایی از این گربه در فضای مجازی منتشر می‌کند، گفت: «ویدئوهای این گربه در صفحه تیک‌تاک من درمجموع بیش از ۵۰ میلیون بازدید داشته است.»
 
تولید اولین شامپوی گیاهی مخصوص حیوانات خانگی و محصولات دامپزشکی
بهره برداری از ساختمان مرکز رشد و فناور نوشهر روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار مازندران و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد. ساختمان مرکز رشد فناور نوشهر با در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در قالب پنج طبقه ساخته شده است.
 
پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و مبل با چند ترفند ساده
به همان اندازه که ما دوستان چهارپای خود را دوست داریم، از دیدن موهای آن ها بر روی فرش و مبلمان متنفریم. ریختن موی حیوانات طبیعی است و اگر شما تصمیم گرفته اید که سرپرست یک حیوان خانگی باشید، باید بپذیرید که موهای دوست پشمالوی شما می ریزد و این مسئولیت شماست که آن ها را تمیز کنید. در ادامه با معرفی بهترین ترفندها برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی مبلمان و فرش با راهنماتو همراه باشید.
 
پاک کردن موی گربه از روی لباس با چند روش ساده
بی‌شک ساده‌ترین روش برای جدا کردن موهای حیوانات خانگی دوست‌داشتنی شما، استفاده از روش رطوبت است. در این روش دست خود را با آب خیس کنید و از بالا به پایین روی لباس بکشید؛ این کار سبب می‌شود تا موهای چسبیده روی لباس خیس و سنگین شوند و به‌راحتی از روی لباس جداشده و به کف دست شما بچسبند.
 
(ویدئو) بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی در چین
انبوهی از ابزار‌های لوکس و پیچیده به نمایش گذاشته شده در بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی، گواهی بر قدرت مصرف کننده طبقه رو به رشد چینی از صاحبان حیوانات خانگی جوان و آگاه به فناوری است.
 
خانه‌ای برای تیمار حیوانات بی‌سرپرست
وقتی وارد بخش شدم مراقبت از یک گربه در حال انجام بود و پس اتمام کار، با دامپزشک جوانی به نام سیدجمال حسینی همکلام شدم، متولد سال ۱۳۷۱ دارای مدرک دکترای حرفه‌ای دامپزشکی است. وی گفت: در این درمانگاه انواع خدمات به حیوانات اگزوتیک (با زیست مشترک با انسان و طبیعت) ارایه می‌شود که برخی از حیوانات خانگی دارای صاحب و برخی دیگر بی‌سرپرست یا بلاصاحب هستند.
 
تصاویر تصادفی از گربه‌ها؛ در ذهن گربه‌ها چه می‌گذرد؟
چه چیزی باعث شده است که گربه‌ها و رفتارهای خاصشان تا این اندازه برای ما جذاب باشد؟‌ دلیل این رفتارهای منحصربه‌فرد چیست؟‌ در ذهن گربه‌ها چه می‌گذرد؟
 
یک دامپزشک با انجام جراحی عقیم‌سازی ۵۶ گربه طی ۱۰ ساعت به دنبال کسب رکورد گینس است!
یک دامپزشک حیوانات خانگی در شهر ناپل فلوریدا می‌خواهد به عنوان دامپزشکی شناخته شود که بیشترین گربه‌ها را در یک روز عقیم کرده است.
 
نمایشگاه گروهی نقاشی «شهر حیوانات، رویای کودکانه» در نگارخانه بهارک برگزار می‌شود
به نقل از مشاور رسانه نگارخانه بهارک، نمایشگاه گروهی نقاشی «شهر حیوانات، رویای کودکانه» با کیوریتوری استاد نفیسه دولت‌آبادی، ساعت ۱۷ روز جمعه، ۲۷ مرداد ماه سال جاری در نگارخانه بهارک افتتاح خواهد شد. «شهر حیوانات، رویای کودکانه» به همت سرای محله ونک و با حضور ۲۸ شرکت‌کننده برگزار می‌شود
 
سازمان دامپزشکی از تولید داروهای گیاهی دامپزشکی حمایت می‌کند
معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: این سازمان از محصولات و مواد اولیه گیاهی جهت استفاده در ساخت داروهای دامی حمایت می‌کند. «حسن ویشته» در حاشیه بازدید از شرکت دارویی افزود: سازمان دامپزشکی کشور در راستای تحقق شعار سال که به عنوان رونق تولید و مهار تورم نامگذاری شده، از تولیدات بومی و ملی حمایت می‌کند.
 
نگهداری حیوانات خانگی سالم (پانسیون) در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دامپزشکی ممنوع است
مسئول واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از بررسی و کنکاش رعایت حقوق عامه شهروندان در اجرای بازدید های میدانی کارشناسان واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی مشهد از بیمارستان ها و مراکز درمانی دامپزشکی شهرستان خبر داد.
 
این فرشها مناسب صاحبان حیوان خانگی نیستند
نگه داری حیوان خانگی سختی های مختص به خودش را خواهد داشت. اگر دوست دارید حیوان خانگی بیاورید باید با کثیف شدن خانه و فرش خود کنار بیایید. یکی از عمده مشکلاتی که با وجود حیوان خانگی در منزل با آن مواجه خواهید شد شستشوی مکرر و مداوم فرش ها خواهد بود. شاید به فکر خرید فرشی مناسب برای حیوان خانگی افتاده پاشید پس اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال خرید فرش مناسب حیوان خانگی هستید و در خانه خود قصد نگهداری حیوان خانگی دارید باید این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب فرش هایی که مناسب حیوانات خانگی نیستند را به شما معرفی خواهیم کرد. چه فرش هایی برای نگه داری حیوان خانگی مناسب نیستند؟
 
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیوانات خانگی 2023 اعلام شدند
برنده اصلی این مسابقه جایزه نقدی 500 پوندی، یک کیف دوربین جدید از ThinkTank و یک جایزه سفارشی دریافت کرده است.
 
(ویدیو) حمله یک ماهی جسور به گربه‌های گرسنه؛ فرار از صحنه جرم!
گربه های گرسنه که با توجه زیاد به ماهی داخل سینک ظرف شویی خیره شده بودند با حرکت ناگهانی ماهی پا به فرار گذاشتند.
 
(ویدیو) گربه ای که جان کودک را نجات داد
این گربه قهرمان، کودک نوپا را از حمله ی سگ شرور نجات داد.
 
همه چیز درباره خانه گربه های وان ترکیه و علت شهرت این گربه ها
گربه های وان ترکیه نژادی خاص و دوست‌داشتنی از گربه‌ها هستند که ظاهری سفید و پشمالو دارند و رنگ چشم‌های آن‌ها تا به تا است. یکی از چشم‌های این گربه‌ها به رنگ فیروزه‌ای و دیگری به رنگ کهربایی هستند. البته به جز گربه‌هایی با این ویژگی، گربه‌هایی با رنگ چشم‌های یکسان هم در بین گربه های وان ترکیه دیده می‌شوند.
 
صورت این گربه شبیه مغز انسان است!
صورت یک گربه اسفینکس یا همان گربه بی مو خیلی پیر که همانند مغز انسان است.
 
رازها و حقیقت های جالب درباره گربه ها
شاید براتون جالب و باورنکردنی باشه که گربه ها مزه های شیرین رو نمیتونن حس کنن؛ طبق گفته ی دانشمندها این موضوع به علت وقوع یه جهش ژنتیکی رخ داده که روی گیرنده های اصلی چشایی موثر واقع شده، برخلاف بیشتر پستانداران گربه ها دارای گیرنده ی چشایی هستن و گوشت رو ترجیح میدن به همین علته که گربه ی شما بین غذای خشک و غذای مرطوب و گوشتی، غذاهای گوشتی رو ترجیح میده.
 
چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زبان حیوانات را تفسیر و رمزگشایی کند؟
قلمرو شگفت‌انگیز هوش مصنوعی (AI) به‌طور مداوم افق‌های خود را گسترش می‌دهد و جنبه‌های مختلف زندگی ما را متحول می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی پیشرفت‌های چشمگیری در درک و پردازش زبان‌های انسانی داشته است، اکنون برای رمزگشایی و پر کردن شکاف ارتباطی بین انسان و حیوانات نیز استفاده می‌شود. این پیشرفت چشمگیر این پتانسیل را دارد که اسرار زبان حیوانات را بگشاید و ارتباط دو طرفه با گونه‌های دیگر را امکان‌پذیر کند.
 
۱۳ روش برای کمک به عمر طولانی تر حیوانات خانگی
اگر برای عمر طولانی تر حیوانات خانگی دنبال راه و چاره هستید این نکات تخصصی می‌تواند به شما و حیوان خانگی شما کمک کند تا در کنار هم طولانی‌تر زندگی کنید.
 
چرا گربه من لاغره!
داشتن حیوون خونگی میتونه یکی از بهترین اتفاقات باشه تو زندگی خیلی ها خصوصا اگر این افراد تنها باشن و نیاز به یه دوست داشته باشن که از قضا حرف نمیزنه، غر نمیزنه، پشتت زیرآبتو نمیزنه، با اون یکی دوستات برنامه نمیریزه که بره بیرون و به تو چیزی نگن، الکی بهت نمیگه که لباست بهت میاد، از این که رازاتو میدونه نمیترسی که یه روز فاششون کنه و... که خب این میشه از مزیت ها ولی مگه حیوون خونگی فقط مزیت داره؟ البته که اینطور نیست که اگر اینطور بود الان همه حیوون خونگی داشتن! بنابراین اگر بخواهیم از بعضی از بدی های حیوون خونگی بگیم میشه به ریزش مو، سر و صدا، چنگ انداختن، دست دادن بی اختیاری ناگهانی بهشون و احتمالا دستشویی کردن وسط خونه، آسیب زدن به بعضی از وسایل خونه از سر بی حوصلگی و... اشاره کرد که خب البته هر کسی که حیوون خونگی مثل سگ و گربه داره احتمالا همه ی اینا رو میدونسته و بعد اقدام به نگهداری کرده و اگر هم نمیدونسته که باید بهش بگیم امیدواریم که با این مسائل کنار بیاد! اما مسئله ی دیگه ای که راجبه حیوون های خونگی وجود داره مریضی های اون هاست حالا گذشته از این که احتمال داره کسی نسبت به اون ها آلرژی نشون بدن و مریض بشه ولی منظور ما مریض شدن خود این حیوانات هست که مسلما براشون درد و عذابه زیادی رو به وجود میاره و شما به عنوان صاحب یه پت باید تشخیص بدید که حالش بد هست و بعد اون رو ببرید دامپزشکی و بدون تشخیص دادن این موضوع ممکن هست که بیماری در اون حیوون پیشروی کنه و علائم بدتر بشه. حالا یکی از مسائلی که باید در حیوانات به اون توجه کرد و اون رو زیر نظر داشت وزن اون ها هست؛ خیلی از افراد از چاق شدن پتشون میترسن ولی بی اشتهایی و از دست دادن ناگهانی وزن برای حیوون ها میتونه یه علامت هشدار جدی باشه که در این مقاله قصد داریم که چند تا از دلایلی رو که باعث کاهش وزن گربه ها میشه براتون شرح بدیم، پس با ما همراه باشید.
 
چرا گربه‌ها عاشق جاهای تنگ و کوچک اند؟
اگر تا به حال تشک یا درخت مخصوص و گران قیمتی برای گربه ی خود خریده باشید احتمال متوجه شده اید که گربه تان به جعبه ی تشک یا درخت بیشتر علاقه نشان می دهد تا خود آن. گربه ها میل مقاومت ناپذیری به مکان های تنگ یا جعبه ها دارند. حتماً تا به حال این سؤال برایتان پیش آمده که علت این علاقه چیست. این مسأله دلایل مختلفی دارد که در ادامه درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد.
 
قد بلندترین گربه دنیا شوکه تان می کند/ عکس
فنریر پشمالو تقریباً ۱۸.۸۳ اینچ (۴۷.۸۳ سانتی متر) قد دارد و کتاب رکوردهای جهانی گینس او را بلندقدترین گربه خانگی زنده دنیا معرفی کرده است.
 
رهاسازی یک قلاده گربه وحشی در طبیعت فاروج
بجنورد- یک قلاده گربه وحشی با همکاری یکی از دوست‌داران حیات وحش در شهرستان فاروج به آغوش طبیعت بازگشت.
 
ویدئویی از آب دهان گربه زیر میکروسکوپ
در ویدئو زیر آب دهان گربه زیر میکروسکوپ را مشاهده می نمایید.
 
گربه قهرمانی که به صاحب ناشنوایش کمک می‌کند تا «بشنود»
گربه‌ها اغلب به عنوان موجودات حمایتی شناخته نمی‌شوند و معمولا هر کاری را که دل‌شان بخواهند انجام می‌دهند. اما زبی یک گربه استثنایی است. صاحب زبی ناشنوا است و این گربه باهوش با حرکات ویژه خودش به او کمک می‌کند تا زنگ تلفن یا زنگ در را «بشنود».
 
پایان فروش گوشت سگ در یک بازار بدنام حیوانات
مقامات اندونزی روز جمعه اعلام کردند که فروش گوشت سگ و گربه در یک بازار بدنام حیوانات در جزیره سولاوسی اندونزی، پس از یک کمپین طولانی مدت توسط فعالان محلی و افراد مشهور بین المللی به پایان رسیده است.
 
چگونه در هوای داغ تابستان حیوان خانگی خود را از گرمازدگی حفظ کنیم؟
گربه‌ها و سگ‌ها همیشه نمی‌دانند چه چیزی برایشان بهتر است. در اینجا چند نکته از متخصصان برای در امان نگه داشتن حیوانات خانگی از گرمازدگی در دماهای بالا آورده شده است. در روزهای اخیر موج گرما بسیاری از کشورهای جهان را درنوردیده است. برای در امان ماندن انسان‌ها از این حرارت شدید، پیام‌های بهداشتی زیادی از سوی دولت‌ها صادر شده است که در اکثر آنها نوشیدن آب و محدود کردن زمان ماندن زیر آفتاب در صدر فهرست قرار دارند.
 
تصویر زیبا از گربه سیاه گوش در پارک ملی توران
گربه‌ی سیاه‌گوش، پارک ملی توران عکس از علی مهدوی
 
جراحی زیبایی؛ حیوان آزاری مدرن
بریدن گوش و دم،تیز کردن گوش افتاده ،جراحی بینی،بزرگ کردن چشم،کشیدن و صاف کردن پوست،ایمپلنت دندان،جمع کردن شکم و سینه پس از زایمان،برداشتن چربی،بوتاکس و...از جمله عمل های غیر ضروری است که روی حیوانات مختلفی چون سگ،گربه و... بین 8تا16هفتگی انجام می شود.
 
گربه‌ها و آدم‌ها
دلاور دوستانیان کارگردان مستند «گربه‌ها و آدم‌ها» همزمان با عرضه اینترنتی این مستند، درباره آن توضیح داد: این مستندی بود که من حدود ۳ سال پیش فیلمبرداری آن را در پارک قیطریه شروع کردم. حدود یک سال به آنجا می‌رفتم، چه در زمستان و چه در بهار. می‌رفتم و از آدم‌هایی فیلم می‌گرفتم که برخی حتی از زندگی خودشان گذشته بودند و به گربه‌ها یی که به دست آدم‌های دیگر شکنجه و نقص عضو شده بودند رسیدگی می‌کردند.
 
عکس‌های بامزه از ژست حیوانات مقابل دوربین
همزمان با اعلام نامزدهای نهایی رقابت «جوایز عکس طنز حیوانات خانگی» سال ۲۰۲۳، تصاویر سوژه‌های بامزه ۲۵ عکس این رقابت منتشر شد.
 
هر چیزی که برای حمل حیوان خانگی با هواپیما باید بدانید
برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما باید اطلاعات کافی درباره شرایط و قوانین شرکت‌های هواپیمایی، هزینه‌ها، نوع قفس، مدارک لازم و غیره داشته باشید ما در این مقاله هر آنچه که لازم است بدانید به آن پرداخته ایم همراه ما باشید .
 
به درد حیوانات آزمایشی پایان دهیم!
لطفا این کلیپ رو تا آخر ببینید ! بخشی از درد و رنج حیواناتی که برای محصولات آرایشی و بهداشتی مورد آزمایش قرار می گیرند در این کلیپ به خوبی نشان داده شده.
 
(ویدیو) تشخیص شخصیت گربه ها از روی رنگ موهایشان!
تشخیص شخصیت گربه ها از روی رنگ موهایشان بسیار جالب است.
 
کانادا آزمایش محصولات آرایشی و بهداشتی بر روی حیوانات را ممنوع کرد
در بیانیه منتشر شده در وب سایت رسمی وزارت بهداشت کانادا، "پیش نویس قانون C-47 قانون غذا و دارو" به منظور ممنوعیت آزمایش محصولات آرایشی بر روی حیوانات و فروش محصولات بر اساس داده های آزمایش حیوانی اصلاح شد.
 
(ویدئو) صحنه باورنکردنی شیردادن گربه به بچه های جوجه تیغی
یگ گربه مهربان به بچه‌های جوجه تیغی شیر می‌دهد.
 
آیا چمن مصنوعی می تواند سلامت حیوانات خانگی را به خطر بیاندازد؟
حیوانات نیز مانند انسان ها به طبیعت و سرسبزی علاقه زیادی دارند. ساخت یک محیط یا خانه بازی برای حیوانات خانگی، نه تنها می تواند به آن ها برای داشتن احساس خوب در هنگام بازی کردن کمک کند، بلکه روحیه آن ها را نیز بهبود می بخشد. سلامت حیوانات خانگی، تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است که یکی از آن ها محیط زندگی این حیوانات است. اگر دوست دارید حیوانات سرزنده و شادی داشته باشید، باید محیط مناسبی را برای زندگی و تفریحات آن ها فراهم کنید. چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. در واقع، استفاده از چمن مصنوعی در خانه و اتاق بازی حیوانات باعث سرزندگی و شادابی آن ها می شود؛ اما آیا چمن مصنوعی می تواند سلامت حیوانات خانگی را به خطر بیندازد؟ اگر شما هم نگران این است موضوع هستید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
 
کشف یک کامیون پر از توله سگ و بچه گربه در آستانه خفگی
کشف یک کامیون پستی در چین که محموله‌اش انبوهی بسته‌های پستی حاوی حیوانات خانگی بود، موجی از خشم و انتقاد را نسبت به فروش آنلاین حیوانات زنده در این کشور برانگیخت. فروش حیوانات خانگی زنده در چین به صورت پستی واکنش فعالان محیط زیست را به دنبال داشت.
 
"هومینو " ‌یوزپلنگ ۱۲ ساله در بافق تلف شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: یک قلاده یوزپلنگ نر با نام "هومینو " که حدود ۱۲ سال سن داشت در پناهگاه حیات وحش آریز شهرستان بافق تلف شد. به نقل از ‌روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد، سیدرضا تورانیان اظهار داشت: امروز پس از دریافت تماس تلفنی مبنی بر مشاهده یک قلاده یوزپلنگ که توانایی حرکت ندارد، بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بافق به محل مورد نظر در مسیر جاده معدن چاه گز واقع در پناهگاه حیات وحش آریز اعزام و صحت گزارش واصله را بررسی و تایید کردند.
 
نجات یک بچه گربه از لوله شومینه
خانواده‌ای در فیلادلفیا صدای بچه گربه‌ای را از داخل شومینه منزلشان شنیدند که در آنجا گیر افتاده بود. این خانواده مهربان برای نجات گربه کوچک، لوله شومینه خود را قطع کردند.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net