جراحی زیبایی؛ حیوان آزاری مدرن
بریدن گوش و دم،تیز کردن گوش افتاده ،جراحی بینی،بزرگ کردن چشم،کشیدن و صاف کردن پوست،ایمپلنت دندان،جمع کردن شکم و سینه پس از زایمان،برداشتن چربی،بوتاکس و...از جمله عمل های غیر ضروری است که روی حیوانات مختلفی چون سگ،گربه و... بین 8تا16هفتگی انجام می شود.
 
به درد حیوانات آزمایشی پایان دهیم!
لطفا این کلیپ رو تا آخر ببینید ! بخشی از درد و رنج حیواناتی که برای محصولات آرایشی و بهداشتی مورد آزمایش قرار می گیرند در این کلیپ به خوبی نشان داده شده.
 
اصیلا شمس٬ دختری که در هرات از پول فروش نقاشی های خود به حیوانات خیابانی غذا تهیه میکند
یک دختر در ولایت هرات با فروش تابلوهای نقاشی اش به حیوانات خیابانی غذا می دهد. او بیش از دو سال می شود که از مکتب فارغ شده؛ اما به علت محدودیت های حکومت طالبان، نتوانسته که در امتحان کنکور شرکت کند. اصیلا شمس دو سال می شود که پس از محروم شدن از تحصیل، به نقاشی روی آورده است.
 
گزارشی از تیمار حیوانات در کلینیک حیات وحش پردیسان
"کلینیک حیات وحش پارک پردیسان" تخصصی‌ترین مرکز بازپروری حیوانات در کشور است که درمان و بازپروری انواع گونه‌های شاخص حیات وحش در این مرکز صورت می‌گیرد. این کلینیک که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند، درحال حاضر پذیرای گونه‌هایی ازجمله خرس سیاه بلوچی، آهو، کل، گرگ، شاهین، بالابان، شاه بوف، گربه ماهی‌گیر و... است و با تخصیص بودجه برای توسعه و مرمت این کلینیک در دوره ریاست جدید سازمان، این مرکز توانایی نگهداری و تیمار از سایر گونه‌های حیات وحش را نیز دارد.
 
کانادا آزمایش محصولات آرایشی و بهداشتی بر روی حیوانات را ممنوع کرد
در بیانیه منتشر شده در وب سایت رسمی وزارت بهداشت کانادا، "پیش نویس قانون C-47 قانون غذا و دارو" به منظور ممنوعیت آزمایش محصولات آرایشی بر روی حیوانات و فروش محصولات بر اساس داده های آزمایش حیوانی اصلاح شد.
 
فیلم باورنکردنی از غول‌پیکرترین خرگوش جهان؛ ۹۰ سانتی‌متر با ۹ کیلو وزن!
ویدیویی از یک خرگوش ۹ کیلوگرمی، پدیده‌ای عجیب که در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است
 
علت گاز گرفتن خرگوش
از آنجائیکه خرگوش حیوانی آرام است، شاید از نظر سرپرست او گاز گرفتن رفتاری غیرطبیعی باشد اما این بدان معنا نیست که خرگوش ها گاز نمی گیرند. بروز این رفتار تهاجمی در خرگوش ها عموماً بسته به شرایط و موقعیتی است که خرگوش در آن قرار گرفته؛ پس در صورت وقوع آن از خود بپرسید چه چیزی باعث شد تا خرگوشم من را گاز بگیرد؟ شاید غذا در دستتان بوده ؟ شاید از بیرون آمده اید و بوی حیوان دیگه ای به همراه دارید؟ شاید از حرکت ناگهانی شما ترسید؟
 
بارداری در خوکچه هندی
خوکچۀ هندی ماده تا 4 هفتگی به بلوغ می رسد و خوکچۀ هندی نر تقریباً در سن 9 هفتگی اما بارداری تا پیش از سن 5 ماهگی می تواند برای سلامت خوکچۀ هندی ماده خطرناک باشد. بنابراین بهتر است تا پیش از رسیدن به این سن، خوکچه های نر و ماده را از یکدیگر جدا نگه دارید. در هر زایمان خوکچۀ هندی ممکن است بین 1 تا 12 بچه به دنیا آورد اما معمولاً این رقم بین 4 تا 5 بچه است. دورۀ بارداری خوکچه ها نسبت به سایر جوندگان بیشتر است و معمولاً تا دو ماه یا اندکی بیشتر طول می کشد.
 
سال خرگوش؛ ویژگی های رفتاری خرگوش
خب سال 1402 در راه است و همان طور که می دانید سال جدید سال خرگوش هم هست به همین مناسبت می خواهیم شما را بیشتر با ویژگی های این حیوان خانگی بانمک آشنا کنیم. بسیاری افراد در مواجهه با خرگوش این سؤال را می پرسند که آیا خصوصیات خرگوش مانند سگ است یا گربه؟ در پاسخ بایستی گفت خرگوش ها شخصیتی مخصوص به خود و منحصر به فرد دارند.
 
حقایقی جالب در خصوص همسترها
همسترها جوندگانی پستاندار هستند که در دستۀ موش ها قرار دارند و دارای 25 گونۀ مختلف می باشند. اما شاید در خصوص این حیوان کوچک اطلاعات کافی نداشته باشیم بنابراین در این مقاله در نظر داریم تا نکاتی جالب از آنها را برای شما عنوان کنیم.
 
تغذیۀ همستر نوزاد تا بزرگسال
ممکن است برای کسانی که همستر دارند شرایطی پیش آید که با همستر نوزادی مواجه شوند که مادر از بین رفته یا همستر مادر نوزادش را پس می زند و قبول نمی کند تا از او مراقبت کند. باید بدانید که چنین شرایطی آسان نیست و یک مراقبت 24 ساعته در پیش دارید. معمولاً نوزاد همستر زیر 8 روز که بدون مادر باشد به ندرت زنده می ماند اما لازم است که شما سعی خودتان را بکنید چون نتیجۀ آن شیرین خواهد بود! نکات زیر را بهتر است رعایت کنید: همستر نوزاد زیر 2 هفته را با پودر شیر لاکتول که فرمولاسیون جایگزین شیر مادر است تغذیه کنید و با استفاده از سرنگ هر نیم ساعت دو قطره به او بدهید. وقتی نوزاد به 2 هفتگی خود رسید به 3 قطره آن را افزایش دهید. پس از 2 هفتگی تغذیه با شیر را در هر ساعت به نصف یک میلی لیتر برسانید.
 
نمایشگاه بین المللی حیوانات خانگی اندونزی 2022 - عکس
نمایشگاه بین المللی حیوانات خانگی 2022 در اندونزی و از تاریخ 26 تا 28 آگوست برقرار شد تا شاید به نوعی توانسته باشد مراقبت از حیوانات خانگی را به نمایش واقعی بگذارد.
 
چطور با موش خانگی مان ارتباطی صمیمانه ایجاد کنیم ؟
هنگامی که برای نخستین بار موش خانگی تان را به خانه می آورید تا چند روز اول در گوشه ای پنهان می شود و این اصلاً نباید شما را متعجب یا ناراحت کند. شاید یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا کم کم به مکان جدید عادت کند و خود را به شما نشان دهد. در اینجا نکاتی را عنوان کرده ایم تا برقراری ارتباط با دوست کوچکتان را برای شما راحت تر سازد.
 
بهترین تغذیه برای خرگوش
برخلاف باور عموم، خرگوش ها به غذایی به جز هویج و کاهو هم نیاز دارند. آنها به یک رژیم غذایی متعادل متشکل از یونجه و علف، میوه و سبزیجات تازه و کمی هم غذای خشک مخصوص نیاز دارند. در مجموع سبزیجات برگ دار غذای مورد علاقۀ خرگوش است. مراقب باشید که بیشتر از دو فنجان در روز نباید از سبزیجات تازه به یک خرگوش بالغ داد. در صورتی که خرگوش شما زیر 2.5 کیلوگرم وزن دارد تا یک فنجان در روز می توانید از سبزیجات تازه به او بدهید.
 
آیا خرگوش ها واقعاً باهوش هستند؟
خرگوش ها حیوانات باهوشی هستند. با دادنِ تشویقی می توانید دستورات متعددی را به آنها آموزش دهید. در عین حال آنها حیواناتی با اراده هستند که اگر کاری را دوست نداشته باشند انجام نمی دهند.
 
انتخاب فضای مناسب برای نگهداری از خرگوش در داخل خانه
نگه داشتنِ خرگوش در داخل خانه از بسیاری جهات بهتر از نگهداری در لانه ای در حیاط است؛ چرا که به این ترتیب نه تنها او را از سرما و گرمای بیرون و یا حیوانات دیگر حفظ کرده اید بلکه با حضورِ او در داخل خانه این احساس که او هم عضوی از خانواده است بیشتر شکل می گیرد چرا که تعاملات ارتباطی بیشتری هم با یکدیگر خواهید داشت. راههای متعددی برای نگهداری خرگوش در داخل خانه وجود دارد مثل استفاده از دیوارهای محصورکنندۀ مخصوص توله سگ ها، قفس های مخصوص خرگوش ها و یا نگهداری در یک اتاق که برای خرگوش امن باشد.
 
چرا خرگوش زمین را میکند؟
برای اینکه مشکل کندن را برای خرگوش ها رفع کنید چند نکته در این مطلب برای شما گفته شده.
 
آیا خوکچه هندی صاحبش را میشناسد؟
در این مطلب میخوایم بهتون نشون بدیم که چجوری با خوکچه هندیتون دوست بشین.
 
آیا میتوانید به خوکچه آموزش داد
در این مطلب به این میپردازیم که چه آموزش هایی میتوانید به خوکچتون بدید و چجوری.
 
مراقبت از خرگوش باردار
خرگوش ها به زاد و ولد زیاد شهره هستند و خرگوش ماده نیاز به حمایت و مراقبت از سوی سرپرست خود دارد تا راحت تر این دوره را پشت سر بگذارد. خوشبختانه کارهای زیادی هست که برای راحتی خرگوشتان می توانید انجام دهید. 1. فراهم ساختن محیطی آرام و مناسب جهت زایمان
 
غذاهای مسموم و خطرناک برای خرگوش
فرقی نمی کند که خرگوش شما از چه نژادی باشد رژیم غذایی حیوانتان می بایست بر پایۀ علف خشک، بعضی از میوه ها و سبزیجات توصیه شده و خوراک مخصوص باشد. این تصور که چون خرگوش حیوانی گیاهخوار است همه نوع گیاه و سبزیجات و میوه ای را می تواند بخورد اشتباه است. برخی از این سبزیجات برای خرگوش خطرناک و مضر هستند و می تواند حیوان را مسموم سازد. در این مقاله سعی داریم تا لیست کاملی از غذاهای مسموم و ممنوع برای خرگوش را در اختیارتان بگذاریم.
 
علائم و نشانه های بیماری در خرگوش ها
خرگوش هم مثل همۀ حیوانات خانگی دیگر نیاز به مراقبت دارد تا از مشکلات جسمی دور بماند. یک رژیم غذایی سالم و ویزیت های منظم پزشکی می تواند تا حدود زیادی حیوان کوچولوی شما را از بیماری ها دور نگه دارد؛ اما شما هم می بایست به علائم و نشانه هایی که خبر از بیمار شدن خرگوشتان می دهد، توجه داشته باشید!
 
ثبت اولین واکسن کرونا برای حیوانات
کنستانتین ساونکوف، در گفت و گو با خبرنگاران بر اهمیت ویژه این واکسن تاکید کرد و گفت: برخی از گونه های جانوری حساس به ویروس کرونا هستند و موارد کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها گزارش شده است.
 
آموزش دستشویی کردن به خرگوش خانگی
خرگوش های خانگی عموماً در یادگیری محل دستشویی کردن به خوبی عمل می کنند البته که این کار نیازمند صبوری از سوی صاحب آنها هم می باشد. معمولاً خرگوش ها یک یا چند محل را برای دفع انتخاب می کنند و صاحبین آنها نیز می توانند از این عادت آنها برای آموزش بهره ببرند.
 
تعبیر برخی رفتارهای خرگوش
خرگوش ها موجوداتی آرام محسوب می شوند. به عنوان حیواناتی که معمولاً به آسانی شکار می شوند به نفع آنهاست که توجهی را به خود جلب نکنند. با اینحال می توان گفت آنها راههای ارتباطی منحصر به فردی دارند؛ از پریدن همراه با پیچ و تاب گرفته تا مالش بینی به اشیاء پیرامون تا تلپی افتادن در مقابل شما که در اینجا به توضیح این رفتارها برای شما می پردازیم.
 
خرگوش ۹ کیلویی که اتاق خواب مخصوص خود را دارد+ تصاویر
به گزارش پایگاه خبری دیلی میل، لین هابسون، صاحب ۶۰ ساله خرگوش غول‌پیکر گفته است وزن جستر کمی بیش از ۹ کیلوگرم است که تقریبا برابر با وزن یک کودک دو ساله است. این خرگوش ۱۸ ماهه که خز سفیدی دارد در حال حاضر، حرفه تبلیغات را دنبال می‌کند، ولی شغل مورد علاقه اش تماشای حرکات موزون است.
 
وقتی خرگوش دست شما را لیس می زند چه منظوری دارد
قطعاً شما عاشقانه خرگوشتان را دوست دارید و به او محبت و عشق خود را نشان می دهید. اما گاهی خرگوش دست شما را لیس می زند؛ چه منظوری از این کارش دارد؟ آیا دارد از این طریق به شما می گوید که دوستتان دارد یا چیز دیگریست؟
 
سنجاب ها حیوانات خانگی نیستند!
بچه سنجاب ها شاید همانند بچه گربه ها و توله سگ های کوچولو بامزه و دوست داشتنی باشند اما گول ظاهر بانمک آنها را در این سنشان نخورید! بچه سنجاب ها خیلی با یک سنجاب بالغ تفاوت دارند. بزرگ کردنِ یک بچه سنجاب به عنوان پت می تواند هم برای شما و هم سنجاب فاجعه بار باشد.
 
تغذیه خوکچه هندی
تغذیه خوکچه هندی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای حفظ سلامتی او، باید درنظر داشته باشید. اگر اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص تغذیه خوکچه هندی و خرید غذای خوکچه هندی داشته باشید، می‌توانید به بهترین شکل ممکن، در کنار او زندگی کنید و سلامتی این جونده کوچک را تضمین کنید. تربیت خوکچه هندی و اطلاع از نحوه تربیت او با تشویقی، دومین نکته‌ای است که برای داشتن زندگی شیرین در کنار دوست کوچک‌تان باید بدانید. در ادامه نکات مهم در تغذیه خوکچه هندی را بررسی می‌کنیم. چه غذاهایی مناسب تغذیه خوکچه هندی است؟ برای خرید غذای خوکچه هندی چه نکاتی را باید بدانید؟ پاسخ سوالات‌تان را در ادامه این مطلب، خواهید خواند.
 
آموزش حمام کردن حیوانات خانگی
برای حمام کردن سگ ابتدا دمای آب را کنترل کنید. سگ ها به آب داغ حساس هستند. آب باید گرم باشد نه داغ. آبی که خیلی سرد است باعث سرماخوردگی سگ می شود که برای توله ها بسیار خطرناک است. وان را تا زانوهای سگ از آب گرم پر کنید. بدن سگ را با آب خیس کنید.
 
متقاعد کردن والدین برای داشتن حیوان خانگی
شما همیشه دوست داشته اید که حیوان خانگی داشته باشید اما والدین شما مخالفت می کنند. شاید گاهی اوقات بتوانید از این مسأله بگذرید اما بعضی اوقات واقعاً می خواهید که یک دوست بامزه داشته باشید. خب در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم که شاید برای شما مفید باشد.
 
آیا حیوانات خانگی هم به کرونا مبتلا می شوند ؟
در بحبوحۀ شیوع ویروس کرونا یا COVID-19، مردم سعی دارند نه تنها از خود بلکه از حیوانات خانگی شان هم محافظت کنند.
 
روزگار دیدنی حیوانات در سرمای زمستان
روزگار دیدنی حیوانات در سرمای زمستان
 
زبان بدن خرگوش ها چه می گوید؟
زبان بدن خرگوش ها گاهاً پیچیده و مبهم است بنابراین درک احساس آنها همیشه آسان نیست.
 
گربه و بچه سنجاب
پوشا، گربه ماده در یک پارک محلی در شهر «باکچی‌سرای» در شبه‌جزیره کریمه چهار بچه سنجاب مادر از دست داده را به فرزندی پذیرفته است و آنها را تغذیه می‌کند.
 
سنجاب در باغ بوستون
سنجابی از پاهای مردی در باغ ملی بوستون در شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا بالا می‌رود تا از او گردو بگیرد.
 
تماشای خرگوش چشم قرمز
خرگوش سفید چشم قرمز تاکسیدرمی شده در موزه «هفت‌چنار» در معرض دید عموم قرار داده شده است.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net