مغز سگ ها تمایل بیشتری به صدای زنانه نشان می دهد
یافته های یک مطالعه جدید نشان داد: سگ های خانگی ممکن است نسبت به صدای زنان حساس تر باشند. تجزیه و تحلیل اسکن مغز توسط محققان موسسه علوم اعصاب شناختی و روانشناسی و دانشگاه Eötvös Loránd نشان می دهد: سگ ها واقعاً وقتی با آنها صحبت می کنیم گوش می دهند. علاوه بر این، آنها این کار را به گونه ای انجام می دهند که به طرز عجیبی شبیه به نوزادان انسان است.
 
جذب مشتری با گربه/ این گربه‌ به یک ستاره آنلاین تبدیل شد
گربه‌ای به نام «لئو» که در یک فروشگاه خرده‌فروشی در نیوجرسی زندگی می‌کند، به یک سلبریتی در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است و همه‌روزه مشتریان جدیدی را به این فروشگاه جذب می‌کند. فردی به نام جفری سیمپکینز، که ویدئوهایی از این گربه در فضای مجازی منتشر می‌کند، گفت: «ویدئوهای این گربه در صفحه تیک‌تاک من درمجموع بیش از ۵۰ میلیون بازدید داشته است.»
 
کدام نژاد سگ آپارتمانی ریزش موی کمتری داره؟
عشق بی قید و شرط، همراهی فداکارانه، حمایت عاطفی و سرگرمی از جمله مهم ترین مزایای نگهداری از سگ هاست. فراتر از حمایت عاطفی چه کسی از همراهی با یک دوست پشمالو و زیبا لذت نمی برد؟ یکی از چالش هایی که سرپرستان سگ های آپارتمانی با آنها روبرو هستند، ریزش موی این موجودات پشمالوی دوست داشتی است. آلرژی ناشی از شوره حیوانات خانگی و ریزش موهای آنها بر روی مبل و فرش می تواند برای بسیاری از انسان ها مساله ای آزار دهنده باشد.
 
سازمان هواپیمایی : ورود حیوانات زنده به این اماکن ممنوع
سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق بخشنامه این سازمان در صورت همراه داشتن حیوانات زنده خصوصاً سگ باید به قسمت بار (cargo) شرکت‌های هواپیمایی تحویل داده شوند.
 
پس از گازگرفتگی سگ و گربه چه اقداماتی لازم است؟
هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار با گازگرفتگی و ایجاد زخم و خراش به انسان منتقل می‌شود. سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: از شهروندان خواستاریم در صورت آسیب دیدگی توسط سگ و گربه حتی به مقدار جزئی، به مدت ۲۰ دقیقه محل زخم و خراش را با صابون شسته و در اسرع وقت با مراجعه به مرکز بهداشت محل زندگی خود پیگیر امور درمانی مانند واکسیناسیون هاری باشند.
 
سگ ها چگونه شرایط روحی انسان را درک می کنند؟
تقریبا همه کسانی که با سگ ها سر و کار داشته اند به این موضوع اعتراف می کنند که این حیوان قادر است شرایط روحی صاحبش را درک کرده و بر اساس آن واکنش نشان دهد. به همین دلیل تیمی از دانشمندان تلاش می کنند که با بررسی نحوه و چگونگی این فرایند، دلایل آن را کشف کنند.
 
ببینید | حرکت شگفت‌انگیز اپل برای کمک به حیوانات معلول!
اپل ویدئوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده است که در آن قابلیت های آیفون 14 پرو را برجسته می کند. این ویدئو نشان می دهد که چگونه لیدار آیفون 14 پرو بدن یک سگ را اسکن می کند تا 3DPets بتواند یک پایه پروتز را چاپ 3 بعدی کند.
 
پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و مبل با چند ترفند ساده
به همان اندازه که ما دوستان چهارپای خود را دوست داریم، از دیدن موهای آن ها بر روی فرش و مبلمان متنفریم. ریختن موی حیوانات طبیعی است و اگر شما تصمیم گرفته اید که سرپرست یک حیوان خانگی باشید، باید بپذیرید که موهای دوست پشمالوی شما می ریزد و این مسئولیت شماست که آن ها را تمیز کنید. در ادامه با معرفی بهترین ترفندها برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی مبلمان و فرش با راهنماتو همراه باشید.
 
پاک کردن موی گربه از روی لباس با چند روش ساده
بی‌شک ساده‌ترین روش برای جدا کردن موهای حیوانات خانگی دوست‌داشتنی شما، استفاده از روش رطوبت است. در این روش دست خود را با آب خیس کنید و از بالا به پایین روی لباس بکشید؛ این کار سبب می‌شود تا موهای چسبیده روی لباس خیس و سنگین شوند و به‌راحتی از روی لباس جداشده و به کف دست شما بچسبند.
 
اوتیسم در سگ ؛ آیا سگ ها دچار اوتیسم می شوند؟
براساس مطالعات انجام شده ، تشخیص اختلال طیف اوتیسم در حیوانات بر اساس دو معیار اساسی انجام می شود: ۱- اختلالات در ارتباطات اجتماعی و تعاملات زمانی که سگ را صدا می زنید، پاسخی به شما نمی دهد. گاهی به نظر می رسد اصلا صدای شما را نمی شنود. در برابر نوازش شدن و نگه داشته شدن در آغوش مقاومت می کند. به نظر می رسد ترجیح می دهد که به تنهایی بازی کند. به دنیای خودش پناه می برد.
 
تصاویر تصادفی از گربه‌ها؛ در ذهن گربه‌ها چه می‌گذرد؟
چه چیزی باعث شده است که گربه‌ها و رفتارهای خاصشان تا این اندازه برای ما جذاب باشد؟‌ دلیل این رفتارهای منحصربه‌فرد چیست؟‌ در ذهن گربه‌ها چه می‌گذرد؟
 
این فرشها مناسب صاحبان حیوان خانگی نیستند
نگه داری حیوان خانگی سختی های مختص به خودش را خواهد داشت. اگر دوست دارید حیوان خانگی بیاورید باید با کثیف شدن خانه و فرش خود کنار بیایید. یکی از عمده مشکلاتی که با وجود حیوان خانگی در منزل با آن مواجه خواهید شد شستشوی مکرر و مداوم فرش ها خواهد بود. شاید به فکر خرید فرشی مناسب برای حیوان خانگی افتاده پاشید پس اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال خرید فرش مناسب حیوان خانگی هستید و در خانه خود قصد نگهداری حیوان خانگی دارید باید این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب فرش هایی که مناسب حیوانات خانگی نیستند را به شما معرفی خواهیم کرد. چه فرش هایی برای نگه داری حیوان خانگی مناسب نیستند؟
 
باورهای رایج اما نادرست درباره حیوانات که شاید شما هم به آن ها اعتقاد داشته باشید
باورهای رایج اما نادرست زیادی درباره ی حیوانات وجود دارد که همه ی ما آن ها را شنیده ایم و با آن ها بزرگ شده ایم.
 
٥ نشانه افسردگی سگ‌های خانگی که نباید نادیده گرفت!
برخی نشانه‌ها حاکی از وجود افسردگی و بیماری روحی، در توله‌های پشمالو شما است که با دیدن این نشانه‌ها باید حتما به دامپزشک مراجعه کنید. رسانه هدهد در این مقاله چند مورد از این نشانه‌های افسردگی سگ‌ها را برای شما بازگو می‌کند. آیا احساس می‌کنید که سگ شما تا حدی احساس ناراحتی می‌کند؟ همه کسانی که از یک سگ نگهداری می‌کنند، دوست دارند که حیوان پشمالویشان همیشه خوشحال باشد، اما تشخیص علائمی که نشان می‌دهد توله سگ شما احساس غمگینی، افسردگی یا تنهایی می‌کند تا حدی دشوار است.
 
فواید و زمان عقیم کردن سگ
امروز می‌خواهیم در مورد فواید عقیم کردن سگها صحبت کنیم. گفتم فواید؟ نه. فواید کلمه‌ی صحیحی نیست. فواید برای حالتی بکار می‌رود که شما بهتر است کاری را انجام بدهید. گاهی وقتها اگر کاری را انجام ندهید، حسابی برایتان گران تمام می‌شود. پس کلمه‌ی فواید را خط می‌زنیم و به جایش می‌گوییم: ضرورت!
 
آموزش ساخت اسباب بازی سگ در خانه
معمولا قیمت اسباب بازی سگ این قدر گران است که شما را در خرید دچار تردید کند. در مواجهه با چنین تردیدی به خاطر بیاورید که برای سگ ها مارک و برند یا نو و کهنه اهمیتی ندارد و می توانید به جای صرف هزینه ای بالا برای تهیه اسباب بازی، خودتان دست به کار شوید و به سادگی چند وسیله بازی بسازید که تفاوت چندانی با آماده ها ندارد و همان کار را برای سگ خواهد کرد.
 
رازها و حقیقت های جالب درباره گربه ها
شاید براتون جالب و باورنکردنی باشه که گربه ها مزه های شیرین رو نمیتونن حس کنن؛ طبق گفته ی دانشمندها این موضوع به علت وقوع یه جهش ژنتیکی رخ داده که روی گیرنده های اصلی چشایی موثر واقع شده، برخلاف بیشتر پستانداران گربه ها دارای گیرنده ی چشایی هستن و گوشت رو ترجیح میدن به همین علته که گربه ی شما بین غذای خشک و غذای مرطوب و گوشتی، غذاهای گوشتی رو ترجیح میده.
 
چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زبان حیوانات را تفسیر و رمزگشایی کند؟
قلمرو شگفت‌انگیز هوش مصنوعی (AI) به‌طور مداوم افق‌های خود را گسترش می‌دهد و جنبه‌های مختلف زندگی ما را متحول می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی پیشرفت‌های چشمگیری در درک و پردازش زبان‌های انسانی داشته است، اکنون برای رمزگشایی و پر کردن شکاف ارتباطی بین انسان و حیوانات نیز استفاده می‌شود. این پیشرفت چشمگیر این پتانسیل را دارد که اسرار زبان حیوانات را بگشاید و ارتباط دو طرفه با گونه‌های دیگر را امکان‌پذیر کند.
 
چرا سگ زمین رو می کَنه
این روزا دیگه مسئله ی داشتن حیوون خونگی به یه موضوع عادی تبدیل شده و خیلی ها هستن که اقدام به نگهداری از حیوانات خونگی میکنن و حیوون هایی مثل سگ، گربه و پرنده هایی مثل مرغ عشق، خرگوش، لاکپشت و... جز حیوانات خانگی محسوب میشن که تو ایران خیلی ها اون ها رو داخل خونه نگه میدارن و بهشون رسیدگی میکنن و البته که به همین راحتی هم نیست این رسیدگی کردن چرا که یه مسئولیت بزرگ بر روی دوش افرادی که حیوون خونگی دارن هست و این به دلیلی زنده بودن و احساس داشتن این حیوانات هست و که یه فرد دارای پت مسئول میشه که امنیت جانی و روحی حیوون خونگی که داره رو تامین کنه ولی در این راه باید افرادی که درای حیوون خونگی هستن شناخت نسبی هم به اخلاقیات و روحیات کلی در این حیوانات داشته باشن تا با دیدن یه سری از رفتارهایی که ازشون سر میزنه تعجب نکنن و یا ندونسته در مقابل غریزه ی اون ها اقدام به پرخاش نکنن چرا که این کار باعث میشه که حیوون شما پرخاشگر بشه.
 
۱۳ روش برای کمک به عمر طولانی تر حیوانات خانگی
اگر برای عمر طولانی تر حیوانات خانگی دنبال راه و چاره هستید این نکات تخصصی می‌تواند به شما و حیوان خانگی شما کمک کند تا در کنار هم طولانی‌تر زندگی کنید.
 
Copyright © 2016 - 2024 ITPet.net